Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: läckage bräddavlopp  (läst 3233 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad marrepool

läckage bräddavlopp
« skrivet: juni 25, 2013, 22:14:45:45 »
Hallå
Har grävt upp runt mitt bräddavlopp då jag upptäckte att vattennivån sjönk i poolen. Bytte då kopplingen under breddavloppet som hade rostat sönder men någon dag senare började det droppa från skarven mellan övre och undre delen på bräddavloppet. Går detta att laga med något ex PL400 eller dylikt då det är bökigt att komma åt i skarven?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: läckage bräddavlopp
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2013, 23:21:49:49 »
Vad är ditt avlopp gjort av för material ?  Det finns ju olika lagningsmedel, beroende på om det är metall eller plast och i det senare fallet vilken sorts plast som det är. En del plast är ju liksom fet och svårt att få nogonting att fästa ordentligt på.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: läckage bräddavlopp
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2013, 10:40:06:06 »
Hej! Är det plast typ Hayward så använde jag elastic padding.
Problemet är väl att det bör vara torrt när man lagar.
Min har flera sprickor som kommit efterhand vet inte om det är mtrlfel eller ngn slags
sättning som orsakat sprickorna. Åker nog på byte inom något år.
Hittade en silvertejp på jula som skulle vara vattenbeständig
men den har börjat släppa  så det stämde inte riktigt synd för den verkade lovande.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad FlyHigh

SV: läckage bräddavlopp
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2013, 18:34:55:55 »
Det finns fogar som härdar under vatten. Jag trodde jag köpte något på Clas Ohlson men där hittar jag inget som härdar under vatten längre.

Däremot så finns tex Tec7 och några limmer som härdar under vatten.

Om det är ett alternativ så sök på marina saker (kostar dock en del misstänker jag).

/Erik S 
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag