VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool 8x4 med pooltak - byggtråd  (läst 2865 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Delfinen80

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 80
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vår första pool
    • Visa profil
SV: Pool 8x4 med pooltak - byggtråd
« Svar #10 skrivet: april 29, 2020, 20:59:01:01 »
Varför lägga flera hundratusen på något och sedan snåla på något som gör att investeringen går att använda?
Ja i mitten av juli kanske du kommer upp i dessa temperaturer men vill ni inte kunna använda poolen maj-september?

Nu vet jag inte vilken intexpool ni kört med men en sådan är ofta betydligt mindre och grundare, så det krävs inte lika mkt energi att få den varm.
Kaklad 5x10x1.6m (80 m3)
Gullberg Jansson 230V 13.8kW (GJPACW1V-30)
Pahlén EcoVISE 0.75 kWh
Astrapool Cantabric 600T - glasmedia
Walu pooltäcke

Poolgiganten

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Pool 8x4 med pooltak - byggtråd
« Svar #11 skrivet: april 29, 2020, 21:13:02:02 »
Som sagt vi är inte så frusna  :). Vi tror inte att det ska vara så svårt att komma upp till 19 grader. Visst är intex-poolen mindre och grundare, men pooltaket höjer ju också en del. Vi får se, tycker vi att det är ett problem, så inhandlar vi säkert något till nästa badsäsong.
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Utloggad Swefredrik

SV: Pool 8x4 med pooltak - byggtråd
« Svar #12 skrivet: maj 02, 2020, 11:58:05:05 »
Ang aha upplevelsen på poolschaktets djup, så skulle jag skarpt rekommendera att investera i en rotationslaser. Det kostar inta allt för mycket och du kommer ha nytta av den genom hela projektet från förberedelser kring gjutning till plattsättning eller trallbygge. Vi gröpte grl400 h, med stativ och mottagare för ca 5000 kr som är helt ok.

Utloggad alvinR

SV: Pool 8x4 med pooltak - byggtråd
« Svar #13 skrivet: maj 07, 2020, 21:57:32:32 »
Hej,

Hålet är nu klar, mycket tung lera som verkligen satte maskinerna i arbete. Bör jag sätta nån grövre bärlager innan 8-16 singel?

Sedan har jag en fundering, jag vill koppla en PEM slang till brunnen, finns det en bra lösning ifall pumpen går sönder så kan jag enkelt dra upp pumpen och sedan ersätta denna utan gräva upp slangen?

Hälsn,
A

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan