VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolstomme  (läst 4367 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zek

Poolstomme
« skrivet: maj 17, 2007, 23:24:44:44 »
Hej jag hade ju som jag skrivit tidigare bestämt mig för att gjuta en platta och mure upp en pool 4x8m i betonghålsten. Jag har nu blivit varnad av flera levarantörer av poolmateriel pga att jag endast kan får ner poolen 1,3 meter i ena kortsidan och 50cm i andra kortsidan. Dom menar att det blir för stor belastning på den kortsidan som hamnar ca 1m ovan mark.

Någon som vet vilken poolkonstruktion som skulle fungera för mig ? jag kan tänka mig en oval plåtpool men det står på dom sidorna jag hittills kollat att den skall grävas ner helt, dock borde ju den runda gaveln tåla en hel del och långsidorna kanske jag kan slänta emot det döljs ju av altanen ändå.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolstomme
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2007, 19:24:46:46 »
Den här hittade jag igår, kanske det kan vara något. Tyvärr är den bara 1,33 djup.

http://www.azzagonspa.se/index.php?page=swimmingpool

Om du kan tänka dig en 8-formad så går de att ställa helt ovan mark. De finns hos olika poolförsäljare.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad zek

SV: Poolstomme
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2007, 20:32:14:14 »
jo det känner jag till men det vill jag inte ha.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad nippon

SV: Poolstomme
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2007, 10:58:00:00 »
Hej Zek

Timmerstommar finns i olika fabrikat och funkar bra till dina förutsättningar.

Utloggad Janne G

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Väster om Kungälv
  • Antal inlägg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstomme
« Svar #4 skrivet: maj 21, 2007, 11:59:48:48 »
Hej Zek !
Jag hade precis samma problem som dig.
Men jag har lagt en mur dryga metern från poolkanten och fyllt upp med makadam 26-32 till ca 50 cm från överkant pool. Det tar upp alla krafter från vattnet. Och som du skriver så döljs allt av trädäcket i efterhand.
Så tillbaka på spåret igen och bygg som du tänkt med tillägget: mur och makadam.  O0

M v h  Janne
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvärmepump Maxi 35
Bor: Väster om Kungälv

Utloggad Puttaren

SV: Poolstomme
« Svar #5 skrivet: maj 24, 2007, 09:51:05:05 »
Vad blir kostnaden för en sån här konstruktion jämfört med att köpa en stålkonstruktion från någon av de större leverantörerna?

Utloggad zek

SV: Poolstomme
« Svar #6 skrivet: maj 24, 2007, 19:43:51:51 »
nu har jag velet färdigt och bestämt mig för prefabricerade betongelement som jag ställer på en gjuten balk och sätter liner med någon foam bakom. PS var finns din pool JanneG, jag bor också utanför kungälv Romelanda närmare bestämt.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad Janne G

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Väster om Kungälv
  • Antal inlägg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstomme
« Svar #7 skrivet: maj 25, 2007, 11:01:18:18 »
Hej Zek, vi bor i Lökeberg !
You´ve got mail ....
/Janne
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvärmepump Maxi 35
Bor: Väster om Kungälv

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan