Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: hjälp, sprucken pool!  (läst 3676 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johka

hjälp, sprucken pool!
« skrivet: april 27, 2013, 07:05:42:42 »
Hej!
Tänkte höra om någon kan ge mig tips och råd.
Köpte en fastighet för 2 år sedan med en pp pool, gmmla fastighetsägaren berättade att ett företag varit och svettsat de två nedersta trappstegen då de spruckigt i vägg svettsningen ocg börjat läcka, men det nu var åtgärdat. Så nu andra sommaren såg jag att det börjat läcka pch att svetsningarna lättat någon mm, ringer företaet som gjort lagningem och de berättar att det inte är svettsningarna det är fel på utanp umderarbetet under trappstegen, och att de varit och svetsat, 2ggr då dom inte åtgärdat under arbetet första gången så det sprqck igen, de hade även hamnat i en tvist då ägaren ej ville betala arbetet då hen tyckte de gjort ett dåligt jobb och det därför spruckigt igen,
Kröp under trall och allt o kollade och trapstegen var stöttade med tryckta reglar vilka förmodligen rör sig, och sanden under de nedersta trappstegen var bortregnade efter sommarens regnoväder,

Så nu tänkte jag fixa detta ordentligt, dock skulle företaget ha 10000 för att svetsa 40 cm plast( 10 cm på 4 trapstegs sidor), vilket jag tycker är helt sjukt.

Min tanke var drför att laga med glasfiberepoxy underifrån med glaserfiberarmering och sen gjuta med betong under trappstegen, de blir som en form, vilket borde göra att det ej spricker igen, sen lagning av sprickorna i poolen, funderar jag på om jag kan ta vsrmluftspistolen och värma om lagningen och smälta i den igen alternativt använda någon form av grym silikon, känns so att det kan vara värt och prova någonting själv om man spar 10000,

Är det någon som har några tipps, ideer eller förslag, nånting, hjäääälp!

Mvh johan

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: hjälp, sprucken pool!
« Svar #1 skrivet: april 28, 2013, 09:42:15:15 »
Jag kan inget om PP annat än vad som går att läsa här. Har du tillgång till monteringsanvisningen för din pool? Annars kanske någon av de som finns på nätet kan duga.

Så här står det i en: "Tänk på att en utvändig trappa behöver särskilt stöd i form av lecablock eller betong."

Det finns några här på forumet som förespråkar PP och har erfarenhet av det. Förhoppningsvis får du snart ett bättre svar från dom <hmm>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad acce

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall
  • Antal inlägg: 112
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: hjälp, sprucken pool!
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2013, 20:45:42:42 »
Silikon fungerar nog bara som tillfällig lagning, tyvärr. Känner du någon mattläggare? dom har ju erfarenhet av plastsvetsning och bra varmluftspistoler med munstycken. Jag har själv provat att  svetsa lite plast i skolan för länge sedan. Det jag kommer ihåg var att blev det för mycket värme så plasten blev lite bränd så blev den väldigt spröd. Har du inget ställe på poolens utsida att provsvetsa på? Själv skulle jag nog testa att laga det själv och lägga mycket arbete på att trappan får ett stadigt underlag som inte rör sig, då skulle nog en svets av det sämre slaget hålla hyfsat skulle jag tro.
Polypropylen pool 3,4x7,0x1,5. luxlama vp. dallas pooltak, dolphin poolrobot

Utloggad TommyC

SV: hjälp, sprucken pool!
« Svar #3 skrivet: maj 09, 2013, 09:23:09:09 »
Vi väntar fortfarande på råd från någon som kan PP-pool  ???

Är det kanske detta som är PP-poolens akilleshäl  <hmm> Är det för dåligt stöd utifrån så kan det spricka  <dontkn>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag