VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill  (läst 26638 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #10 skrivet: september 16, 2012, 22:27:00:00 »
Jag hade aldrig köpt artic,
Kursade för en månad sedan i Skåne och norska ägaren var del ägare som bara skiter i garantier, samt kör med ett bra klor inte saltklorinator. Då du måste justera och mäta ph ändå. Utvecklingen är inte där än....
Jag hade köp sundance eller folkpool, stora bra leverantörer med kanon varumärken
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Poolgiganten

Henric Månsson

  • Gäst
Henric Månsson
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #11 skrivet: augusti 26, 2013, 00:48:15:15 »
Hej
Jag går i tankar att köpa ett spa, läste ditt inlägg om Hotspring. Jag har kollat på dessa spa och de jag läst så låter de ju riktigt bra. Är reningen och driften så bra och tyst som dom säger, är energi förbrukningen lika låg som dom säger. Hur länge har du haft ditt spa. Är öppen för alla tips och råd.
Tack på förhand
henricmansson@gmail.com

Mange Makarov

  • Gäst
Mange Makarov
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #12 skrivet: september 05, 2013, 12:37:29:29 »
Vad gäller Hotsprings, enligt egen utsago, låga energiförbrukning ska man kanske fundera lite på hur de kommit fram till det. När de testat har de använt sig av en medeltemperatur på 10 grader (som enligt dem själva är medeltemperaturen i Stockholm), men enligt SMHI är årsmedlet i Stockholm 2012, 6 grader och i södra Sverige 7 grader. Prisexempel som de haft bygger också på ett elpris om 90 öre/kW-timme. Det elavtalet skulle jag gärna vilja ha. ;)
Har ingen uppfattning om kvalitén på baden men tycker att marknadsföringen är tveksam.

Utloggad Zznark

  • Kan en del om Hotspring med klorinator
  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Äger ett Hotspring Envoy med Ace
    • Visa profil
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #13 skrivet: november 09, 2013, 09:50:39:39 »
Hej

Tänkte jag skulle kommentera min egenstartade tråd angående
Hotspring och elförbrukningen i detalj. Vi har nu haft badet i ca 14mån och har en erfarenhet från drift - vi är mycket nöjda.

Elförbrukningen har i huset gått NER efter installation med ca 200kWh /mån (trend varje månad stabilt)
Har dock ingen mätare på badet enbart utan dessa siffror är från hela bostaden.

Vi har inte gjort några övriga förändringar i huset och självklart påverkar väderförändringar år från år.
Men att tro att badet drar 500kWh och huset i övrigt har sänkt -700kWh, så är det inte så pass väl känner jag mitt hus.

Vad vill jag ha sagt med detta, min slutsats är att badet är väldigt eleffektivt och förbrukar väldigt lite el - deras värden på el är säkerligen korrekta.
Reklamen med en förbrukning på 150-200kWh kan mycket väl stämma, själv var jag skeptisk men gillade badet i övrigt.

Sedan att vi under året har lärt oss MASSOR vad gäller salt i kallt vatten/pH-haltens inverkan/inte lita blint på bruksanvisningar/märkligt bemötande från återförsäljaren är en historia i sig..  :-) - utvecklar gärna det om någon så vill men då i pm.

Hotsprings fördelar med Ace är: Saltklorinatorn, bekvämlighet & skötsel, motomassage (rörlig massage) och en låg elförbrukning.

Ha det bäst  :D
Med vänlig hälsning, Zznark

Bea

  • Gäst
Bea
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #14 skrivet: mars 15, 2016, 11:27:45:45 »
Hej,

är ni fortfarande nöjda med ert Hotspring spabad?

Vi funderar på att välja ett från Hotspring och med saltvatten.

MVH, Bea  <antman>

Utloggad Spatoken

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Hotspring Limelight Flair
    • Visa profil
Hej,

Kan bara intyga. Har ett Hotspring Limelight (Flair) sen cirka 9 månader tillbaka. Har badat som tusan och har lägre elförbrukning totalt för hela huset i år än förra året rullande 12-månader.

Är övertygad om att deras mätningar stämmer då jag inte tror att temperaturskillnaden mellan 2014-2015 kan ge mer än 2000-3000 Kwh utslag för mitt lilla hus. 

Det har ju såklart varit ett varmt år men inte så mycket varmare än förra året.

Angående deras 90 öre per Kwh så antar jag att den är utan moms då jag har en kostnad på cirka 1,19 Ink moms (fast+rörlig kostnad på cirka 13.000 Kwh/år totalt). Men det är väl egentligen skitsamma vad de anger för elkostnad då det viktigaste är att elförbrukningen stämmer?

Bada lugnt.....

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #16 skrivet: mars 18, 2016, 10:21:39:39 »
Oj. Nu är det två personer som har köpt Hotspring och fått SÄNKT årsförbrukning. Låter ju helt fantastiskt.

Om man installerar två bad bredvid varandra, sänker man sin totala årsförbrukning ännu mer då?

Hur många bad behöver man installera innan elleverantören helt slutar skicka räkningar?

Utloggad Junbay

hej, hur funkar det med salt i vattnet, blir det saltvatten som typå på västkusten eller mycket mildare? man slipper klor helt nästan som jag förstår det men får salt istället, lite som pest o kolera spontant, men jag kanske har helt fel? finns det ingen nackdel med salt i vattnet?

Utloggad TheSwede

Oj. Nu är det två personer som har köpt Hotspring och fått SÄNKT årsförbrukning. Låter ju helt fantastiskt.

Om man installerar två bad bredvid varandra, sänker man sin totala årsförbrukning ännu mer då?

Hur många bad behöver man installera innan elleverantören helt slutar skicka räkningar?

Där har vi lösningen på världens energi problem. :D

Alberto

  • Gäst
Alberto
SV: Köpråd Hotspring, Artic, Calspa med saltrening - Köpartagen och rådvill
« Svar #19 skrivet: juli 04, 2020, 22:04:32:32 »
Hej.
Om du har kvar din meil så vill jag gärna komma i kontakt med dig som har köpt Hotspring Envoy.
Min meil är alberto7802@gmail.com

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag