CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?  (läst 21348 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VT

Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« skrivet: augusti 21, 2011, 20:35:42:42 »
Lite nyfiken vilket utav  Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52 som är prisvärdigast, samt bäst kvalite? Vad bör man tänka på dessa spa, samt någon som har provsuttit dem?

Något annat spa som är mer prisvärdigt än dessa jag kikat på?

Alla åsikter/ Tips mottages. =)

Tacksam för svar.

//VT

Poolgiganten

Utloggad Ture Holm

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2011, 10:16:48:48 »
Hej!
Jag har ett Denform 52 som jag är mycket nöjd med. Det har 2 bra liggplatser och 3 sittplatser och känns rymligt trots ganska litet yttermått (205x205).
Jag köpte det på Bauhaus.
För mig känns det prisvärt med 39995 kr för detta bad. Allt har fungerat prickfritt hittills.
Det ser ut som om Trademax Plaza spa och Denform 52 i egentligen är samma spa utan att jag har belägg för det. Priset tycks också vara detsamma?

Utloggad Ture Holm

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #2 skrivet: augusti 23, 2011, 10:33:52:52 »
Vid närmare titt på Trademax Plaza spa ser jag att det inte är likadant som Denform 52!
Det tycks bara ha 1 liggplats t.ex.

Då tycker jag Denform 52 är mer prisvärt i mitt fall! Skillnad i kvalité kan jag dock inte uttala mig om.

Utloggad VT

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #3 skrivet: augusti 23, 2011, 22:22:35:35 »
ok. =)  är denform 52 massage jet strålar kraftiga? eller hur man nu ska fråga..  samt vad är max temperaturen man kan få? Kör du på 37 på underhåll eller minskar du ner över dag/natten. Hoppas du förstår vad jag menar .

Mvh VT

Utloggad Ture Holm

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #4 skrivet: augusti 24, 2011, 19:41:13:13 »
Jag upplever jetstrålarna som starka åtminstone när man jämför med jacuzzibadkar inomhus.

Jag har ännu inte testat vilken maxtemperatur jag kan uppnå utan valt att ligga på 36 grader vilket vi upplever som behagligt f.n. när det inte är så kallt ute. Om jag väljer filterprogram Std så hålls konstant den inställda temperaturen. Väljer jag Ec (ekonomi) så kan temperaturen pendla någon grad neråt t.ex. under natten. Program Sleep låter temperaturen sjunka 11 grader under den inställda. Då tar det några timmar att uppnå den inställda igen.

Hoppas det var svar på din fråga.

Utloggad VT

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #5 skrivet: augusti 24, 2011, 21:10:10:10 »
Ok då förstår jag. Nej har en badtunna idag men vill gärna uppnå 38-40 grader. därför jag frågar:)

Medföljde lock,trappa,kemikalier när du köpte ditt ifrån baushouse?

Samt är det någon grund garanti om något skulle bli fel?

Mvh VT

Utloggad Ture Holm

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #6 skrivet: augusti 25, 2011, 11:42:54:54 »
Bör inte vara något problem att hålla 38-40 grader men det kostar ju en del...

Lock och trappa följer med men inte kemikalier.

Normal konsumentgaranti har man ju alltid men sedan kan man köpa förlängd garanti på 2 eller 5 år men det kostar ett antal tusenlappar. Jag har inte gjort det.

Transportkostnad till tomtgräns samt anslutning till elnätet är kostnader som tillkommer.
I mitt fall var transportkostnaden för 6 mil c:a 1500 kr.

Utloggad elvings

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #7 skrivet: augusti 25, 2011, 18:23:27:27 »
Skall du köpa från bauhaus så skall du beställa på nätet. Då är det enhetsfrakt i hela landet. 699kr
Det gjorde jag.

Edit.
Jag provlåg 52an och det var alldeles för kort. Jag köpte 61an istället.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad VT

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #8 skrivet: augusti 25, 2011, 21:33:07:07 »
Ok. tack för svaren! =)

Ja menar när man hoppar i vill man ju gärna ha nämre 40grader! men visst det kan väl underhålla några grader under kanske...

Jo har inte kikat på 61.. 52 tycker jag har ett "rimligt" pris för endå ett nytt spa.

står som sakt lite i val o kval då jag inte provsuttit/badat någon modell utav dem.

MVH

Utloggad elvings

SV: Angånde Trademax Plaza spa / Bauhouse Denform 52?
« Svar #9 skrivet: augusti 26, 2011, 09:15:37:37 »
Jo jag tänkte som dig.
52 har ett rimligt pris och hade inställningen att det skall jag ha om det inte var något stort fel på det.

Jag o en kamrat åkte till bauhaus i Göteborg och provlåg 52 och fulload. (Ej vattenfyllda) Direkt efter vi båda provat 52 så hade vi samma uppfattning. Han och jag är båda runt 180cm. Ingen av oss trodde att det skulle vara bekvämt i 52 då vi fick dra in benen så knäna stod rakt upp när vi låg i 52.(Kan naturligtvis bli annan känsla med vatten i) I fulload så gick det fint att ligga.

Jag köpte 61 utan att ha provlegat det då den nästan är samma som fulload. Skiljde i princip 3cm i HÖJD och fler lampor plus vattenfall. Fulload har även dubbelfilter samt några fler spruttar.  Skillnad i pris mellan fulload och 61 var 20000 och för det sa försäljaren att om man bortsåg från lull lullet så var det dubbelfiltret och 3cm i höjd som skilde. Maskineriet var samma förutom kretskort och display.


Dock skulle 3cm till i BREDD på 61 vara ännu bättre men det är inget direkt störande som 52 var.

Offra 10000 mer på 61 istället för 52 men lägg inte till ytterligare 20000 från 61 till fulload skulle jag säga.

Edit: estetiskt är naturligtvis fulload snyggare men inte 20000kr snyggare.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag