CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Isolera ovanmarkspool  (läst 16977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nacky

Isolera ovanmarkspool
« skrivet: juni 19, 2011, 12:35:54:54 »
Hejsan!

Jag har precis byggt upp min nya ovanmarkspool (GRE, 4,60x1,22) och har köpt en Azuro poolvärmepump. Jag har isolerat botten med "kompakt" frigolit och kommer isolera toppen med bubbel och har funderingar på att även isolera sidorna.

Min tanke är att isolera och sedan klä in den med trallvirke. Frågan är vilken typ av isolering bör man använda och bör man vindtäta med ex. byggplast?

Vore mycket tacksam för svar och ser fram emot vilka erfarenheter ni har i ämnet...  :)

En liten bild på poolen med...
« Senast ändrad: juni 19, 2011, 12:45:05:05 av nacky »

Poolgiganten

Utloggad nacky

SV: Isolera ovanmarkspool
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2011, 18:54:37:37 »
Ingen som har isolerat sin ovanmarkspool och vill dela med sig av erfarenheter?!

Utloggad Fia

SV: Isolera ovanmarkspool
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2011, 19:03:37:37 »
Mats 61 har isolerat sin pool. Kolla på bilderna i hans tråd, kanske du kan bli hjälpt av det.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=148.10
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad nacky

SV: Isolera ovanmarkspool
« Svar #3 skrivet: juni 20, 2011, 19:33:21:21 »
Ååh, tack Fia! Jag kollar in tråden på en gång :)

Utloggad nacky

SV: Isolera ovanmarkspool
« Svar #4 skrivet: juni 20, 2011, 20:02:51:51 »
Jag har läst tråden och kommit fram till att jag struntar i isolering i år... Kommer gräva ner och isolera den i höst eller nästa vår istället ;)

Jag blev inspirerad av "Mats_61", mycket snyggt bygge:)

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Isolera ovanmarkspool
« Svar #5 skrivet: juni 26, 2011, 07:30:52:52 »
Jag hade nyligen en pooltekniker hemma hos mig. Han avrådde från att isolera sidorna på min pool från JF-fritid. Detta p.g.a. två skäl:

Kondensen och fukten stängs in = risk för rostangrepp

Den största värmeförlusten är UPPÅT = bortkastade pengar.

Våra billiga budgetpooler mår bäst med ventilation.
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag