CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips på ny pool nergrävd längs ena sidan sökes?  (läst 2134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad el_mystico

Tips på ny pool nergrävd längs ena sidan sökes?
« skrivet: juli 12, 2008, 12:28:37:37 »
Hej alla,
Köpte mig en Bestway på 16 kubik för några månader sen, kompleterade med sandfilter från Harald Nybrg och e 100% nöjd.
Jag var tveksam till om vattenkvaliteten samt algbeväxtningen skulle gå att kontrollera men det har varit jättelätt!
Barnen e supernöjda och jag har byggt en hoppbrygga (tveksam säkerhet) men då jag skall ha hit grävare i annat ärende i höst funderar jag på att uppgradera pool. Bestway'en var lite som ett experiment då jag velat i flera år...

Vill ha en på ca 1.5 meter djup som kan stå nergrävd på ena sidan (i alla fall halvt då tomten e kuperad) och gärna med kantiga mått 5.5X3.5 vore perfekt...
Har surfat lite men sökresultaten är nästan oöverstigliga då det finns så mycket och jag kan så lite..
Jag har begänsad budget men är händig så alla tips är välkomna!
Oval och kan oxå funka -
någon som har ett tips som inte kostar allt för mycket?


Poolgiganten

Utloggad farnky

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Azuro 402DL på G..
    • Visa profil
SV: Tips på ny pool nergrävd längs ena sidan sökes?
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2008, 21:04:10:10 »
Hej, nu är ju jag ingen expert precis, men rent tekniskt borde det gå med de flesta lite bättre budget-plåt-pooler, typ JoF, Primastar, Azus, beroende på hur man gör.

Täcker du poolen på den sidan som ska vara i backen med platon matta och sedan återfyller med nedvattnad sand-cement blandning en så där ~20cm-30cm så bör det bli bra, dubbelkolla dock detta med leverantören.

Har själv precis handlat en Azuro 402 hos nordiskaspa som kommer att grävas ned...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag