CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??  (läst 34811 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #10 skrivet: juli 13, 2008, 01:19:10:10 »
Som jag ser det är en Bestway-pool i så fall ett bra testobjekt, vill vi verkligen ha en pool?

Märker man att det är något för den egna familjen så köper man nåt bättre rätt snart (= bortkastade pengar) och märker man att familjen inte är pooltokiga så låter man bli, och då har man sparat tiotusentals kronor jämfört med om man hade köpt "en riktig pool" på en gång.

I poolvärlden finns inget rätt eller fel, men om man tror att man kan köpa en pool för 3-4000 kr som håller livet ut är man definitivt fel ute... ;)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad el_mystico

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #11 skrivet: juli 27, 2008, 12:34:09:09 »
Yepp- bra sammanfattning på Bestway's användningsområde..

Jag har velat med pool i flera år - inte vågat satsa fullt ut då jag inte visste hur den skulle användas -
Det visade sig att jag badar till och med själv och det hade jag inte trott så nu är jag fast, skall byta upp mig
så fort bestway'en gjort sitt..


Utloggad Sophia

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #12 skrivet: juli 28, 2008, 00:05:42:42 »
Då var vi inte HELT fel ute som köpte en Intex då kanske...  ;) Blev lite sur då¨jag såg att BestWays var både större och billigare men nu känns det bättre, tack! ;) Fast himla tråkigt med era upplevelser...  :-\

Utloggad linda

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #13 skrivet: juli 29, 2008, 08:59:38:38 »
Köpte en Bestway 23 kubiks pool här i början av sommaren, för 3999kr. Hittills nöjda medd den, men säsongen ej slut ännu...Peppar peppar! Kanske e det ingen lysande kvalité för det priset, men har inte sett nån enddaste tendens till läckage... <dontkn>

Utloggad Kardanmannen

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #14 skrivet: augusti 31, 2008, 09:50:48:48 »
har en bestway pool me, köpte den i våras, och den har funkar hela sommaren, och det har juh blivit ett och annat dyk och hopp i den. la upp en film i en annan tråd blandannat...

Utloggad riptide

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #15 skrivet: augusti 26, 2009, 17:37:10:10 »
Har köpt en pool med förra säsongen på 13.000 liter, men kvaliteten är skrämmande, har vårdat den som man ska men efter en tid börjar den att läcka, var i kontakt med Brio och hänvisades till försäljningsstället som hänvisade till Brio igen!
De har en "duk-garanti" på 6 månader så köp inte när det är utförsäljning av poolerna, i typ augusti för då har du ju ingen garanti sommaren efter?
Trots att det är 3 års garanti enligt konsumentverket så bryr de sig inte utan kommer med klara besked att dom ej är ansvariga!
Tydligen måste den stå ute med vatten i under vintern för att man ska kunna kolla om den är tät!
Vilket min ej som sagt var!
Vilket nedköp och vilken kundservice dom har!

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #16 skrivet: december 20, 2009, 06:04:57:57 »
Då har vi nog haft riktig "bonnröta" med vår Bestway.

Jag köpte den hösten 2007 för en billig penning - 2.500 kr. Vi har använt den två somrar utan läckage   O0

Jag håller med om att bottenventilens placering är dålig... Det står ständigt en decimeter vatten i poolen vintertid (vi tappar alltid ur den på hösten).

Poolen har tjänat sitt syfte för oss. Den har varit vår "prova-på-pool". Vi VET nu att vi även fortsättningsvis absolut vill ha en pool. Vi är definitivt en "pool-familj".
Nästa pool vi köper kommer att vara av betydligt bättre kvalité och STÖRRE!

Vår Bestway rymmer 16 m3.


I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #17 skrivet: januari 09, 2010, 12:55:06:06 »
Köpte vår Bestwaypool begagnad 2008 av en god vän som tröttnat efter en sommar. Han köpte den 2007. Jag har ett sandfilter från Harald Nyborg till den. Poolen har stått uppe året runt full med vatten. Inför vintern lägger jag en lättpressening över och spänner en 5mm stålvajer runt för att hålla den på plats. 10 st pet flaskor till hälften fyllda med sand får flyta i den.
Jag har aldrig haft någon läcka i poolen, peppar peppar :).
Jag är absolut nöjd med tanke på vad den kostat.
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Utloggad lasseoland

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #18 skrivet: juni 29, 2010, 19:49:17:17 »
Hej! Köpte en pool på 23 kubik! Började läcka under i någon skarv! Som tur var hann vi inte fylla så mycket!
Fick en ny poolduk.... Och den läckte också!!! Vilken skit! Våra barn är väldigt ledsna och besvikna!!!
Kan ju inte laga den eftersom det inte syns var den läcker, verkar vara typ överallt!

I morgon åker den tillbaka dit vi köpte den (dom var väldigt kundvänliga och det är ju inte deras fel att den läcker) men tyvärr har dom slut på fler pooler så våra barn får vara utan! Ska absolut aldrig mer köpa en Best Way pool! Kan tala om att detta inte är första gången detta händer!

Hur kan man bara få sälja sånt som bara läcker hela tiden!?!

Ett tips på tömmning... Ta bort tre fyra ben runt hålet för tömmning så sjunker hålet ner mot marken och tömmer sej!!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag