CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Häva köp på pool  (läst 6627 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Glenn

Häva köp på pool
« skrivet: maj 14, 2008, 20:25:48:48 »
Hej

Har haft väldigt mkt strul med mitt poolbygge. Det började med att jag inte fick en komplett leverans av poolpaketet, det fattades sand mm. Efter några veckor kom detta med posten.
So far so god...

När jag började montera poolen så såg jag att poolduken var två färgad, ringde och de skulle skicka en ny, en vecka senare dök det upp en poolduk. Men det var fel storlek, ringde fick svaret att en ny skickas direkt. Efter en vecka kom det en ny, glad och ivrig packa jag upp den och insåg rätt snart att det var en beg, gammal grön äcklig poolliner jag hade fått. Nu var jag riktigt förbannad, ringde upp leverantören och frågade vad f*n han sysslade med?? Att man kan skicka fel storlek det kan jag köpa men skicka en beg liner till en kund som redan är missnöjd, det köper jag inte. Rent och skärt slarv, när leverantören svarade att jag kunde väl använda den gammla "den första" tvåfärgade linern så länge och sedan byta. Då brast det, jag är inte ett dugg intresserad av att behålla poolen och jag har fortfarande inte fått någon ny liner, det är över en vecka sedan han lovade att skicka en ny. Han svarar inte när jag ringer och svarar inte på mail heller....

Kan jag häva köpet eller hur funkar det??? Jag har ju trots allt monterat upp poolen (2 gånger, monterat ner för oro över vind) och kastat mkt av emballaget. Kan jag kräva att få pengarna tillbaka trots att jag monterat upp den?? För jag har ju gjort hål i poolplåten för lampa.
Men jag kunde ju aldrig ana att det skulle bli så här... 

Hur ska man gå vidare??? Trodde att jag gjorde ett bra köp av en ledande leverantör...

/Glenn


Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Häva köp på pool
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2008, 20:36:54:54 »
Hej,

Konsumentköps lagen gäller ju även vid köp av pool. Det brukar kunna bli lite fart om man använder sig av några referat ifrån den och sänder till leverantören.

Jag tycker att de borde komma ut personligen till dig men en ny liner och även montera resten som plåster på såren! Om det är de jag tror så har de en firma som brukar hjälpa de med monteringen!

Lycka till!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Häva köp på pool
« Svar #2 skrivet: maj 29, 2008, 11:49:03:03 »
Hur har det gått för dig?
Jag hoppas att du fått en ny liner nu och en REJÄL kompensation för allt stök.

På ett sånt här stort forum är det ingen vidare reklam för poolförsäljaren i Solna att ha en så missnöjd kund (med ALL RÄTT) som man inte vårdar. Att skicka en begagnad, skitig duk efter 2 (TVÅ) felaktiga dukar är så j***a dåligt.  >:(
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag