VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool/Stensarg före eller efter linersättning och vilket lim?  (läst 836 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Widarsilje

Kan man limma stensargen före man sätter linern eller är linern svår att få dit efter att stensargen är satt.

Min stensarg kommer att stick ut ca 3 cm utanför poolkanten.

Vilket lim passar bäst för att fästa sargen, funderar på om jag ska använda badrumssilicon som jag läste skulle fästa väldigt bra om man eventuellt vill ha bort sargen i framtiden.

Med PL400 lär den sitta men frågan är om man någonsin kommer få loss den efter det.

Underlaget är en cembritskiva och själva stenen är väldigt slät undertill.

Tänker att jag limmar som ett S sedan så drar jag en sträng runt bulthålen och utmed linerlisten så inget vatten kan krypa in under stenen.
« Senast ändrad: april 08, 2021, 16:14:33:33 av Widarsilje »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Pool/Stensarg före eller efter linersättning och vilket lim?
« Svar #1 skrivet: april 10, 2021, 14:31:35:35 »
Jag har ingen erfarenhet av stensarg till pool men jag har limmat några skifferplattor som hade lossnat på altanen. Som lim använde jag vanligt Casco våtrumssilikon. Plattorna var monterade i tjockbädd med betongbaserat fix. Idén till att använda silikon kom från att jag hjälpte en vän montera en täljstenskamin. Enligt monteringsanvisningen skulle täljstenen limmas med våtrumssilikon. Både mina skifferplattor och kaminens täljsten har sutt fast i runt 10 år nu.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Widarsilje

SV: Pool/Stensarg före eller efter linersättning och vilket lim?
« Svar #2 skrivet: april 23, 2021, 19:48:37:37 »
Tack för svar TommyC, kommer limma mina stenar med badrumssilicon efter jag satt dit linern och fyllt med vatten  O0 :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan