Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: värmare och pump till intex prism pool  (läst 884 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

myrek

  • Gäst
myrek
värmare och pump till intex prism pool
« skrivet: mars 26, 2021, 14:41:25:25 »
Hejsan,

jag har inskaffat en intex prism frame 3,66x0,76m (6500L) pool till sommaren.
Vad rekommenderar ni för pump och värmare till denna? Hur får jag systemet så underhållsfritt som möjligt? Är det värt att köra på saltvattensystemet från Intex eller något annat märke?

har sökt runt lite efter lämplig värmare och hittat denna: https://riopool.se/pooltillbehor/poolvarmepump-elvarmare/poolvarmepump-heatdragon-a300-max14m/
Någon som har erfarenhet av om denna modell är bra? Räcker 3.5kW? tänkte ställa poolen på frigolit och nålfiltsmatta. Har ett täcke på när poolen inte används men det har ingen vidare isolering utan är mest för att hålla skräp borta.

Er hjälp mottages tacksamt :)


Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: värmare och pump till intex prism pool
« Svar #1 skrivet: april 19, 2021, 13:27:50:50 »
Hejsan,

jag har inskaffat en intex prism frame 3,66x0,76m (6500L) pool till sommaren.
Vad rekommenderar ni för pump och värmare till denna? Hur får jag systemet så underhållsfritt som möjligt? Är det värt att köra på saltvattensystemet från Intex eller något annat märke?

har sökt runt lite efter lämplig värmare och hittat denna: https://riopool.se/pooltillbehor/poolvarmepump-elvarmare/poolvarmepump-heatdragon-a300-max14m/
Någon som har erfarenhet av om denna modell är bra? Räcker 3.5kW? tänkte ställa poolen på frigolit och nålfiltsmatta. Har ett täcke på när poolen inte används men det har ingen vidare isolering utan är mest för att hålla skräp borta.

Jag hade kört på ett intex-system med pump, sandfilter och kanske saltklorinator om du kan komma över en sån billigt. Vi kör ett sånt system och det fungerar som en klocka. Kristallklart vatten hela sommaren.

Om du ska ha en värmepump räcker det med en mindre modell, om du skaffar ett täcke av bubbelplast som håller värmen bättre än ditt täcke. Annars kommer du att elda för kråkorna. Tänk på att det oftast är kallt om nätterna i Sverige, även på sommaren. Säg att det är 10 grader på natten och du vill bada på förmiddagen, då är det inte kul om det bara är 24 grader och vattnet inte är varmt förrän vid lunchtid.

/H

Er hjälp mottages tacksamt :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag