VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: QualityPool - Kampanj helentreprenad  (läst 2009 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Basic

QualityPool - Kampanj helentreprenad
« skrivet: januari 04, 2021, 14:06:13:13 »
Hej!

Vi har länge tittat på och funderat på om vi ska skaffa en pool och det känns som att vi börjar närma oss något här. Snubblade in på denna kampanj som QualityPool kör med nu:

https://qualitypool.se/hemester-kampanj/

Tar tacksamt emot både fakta och tyckande. Erfarenheter från Quality Pool som företag?

Har börjat ta in lite offerter på grävjobb, varav ett svar har inkommit. Nära 170' för grävning, bortfortforsling, gjuten platta och återfyllnad. Detta för en 4x8 pool. Är detta rimligt? God framkomlighet och fin jord att gräva i. Inget berg eller liknande.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #1 skrivet: januari 04, 2021, 15:24:39:39 »
Hittar du ingen annan som fixar grundarbetet billigare så borde det vara ett bra pris. (Om du inte har förbehåll för markarbetet som gör att det blir dyrare för dig, kolla det innan du bestämmer dig)
Se bara till att inte betala allt innan det är färdigt, så mycket pengar ska man inte betala i förskott.

Jag förstår inte hur det kan vara så dyrt med plattan och grävningen.  <dontkn>
Men man har ju sett fler som verkar få prisförslag runt den summan, kanske är det helt enkelt för få som tar på sig den typen av jobb att de har enats om ett pris som gör att de tjänar bra.

Ett alternativ är ju annars att titta på poolkonstruktioner som inte behöver gjuten platta.
Fundera också på om det inte finns plats på tomten att lägga upp jordmassorna, kanske kan ni designa in en liten kulle någonstans, eller fylla ut en slänt.
Eller fråga runt om det är någon i närheten som behöver fyllnadsmassor så kan de få betala för transporten?
När vi byggde behövde grannen matjorden, och resten av massorn behövde vi för att bygga upp närmast poolen då vi ville ha poolen i samma nivå som golven inne i huset.
Hela vårt poolområde med altan och pool ligger i höjd med golven inna, det gjorde att vi inte behövde gräva så djupt eller köra bort några massor.
Vi har en Pool Från dåvarande Svenska Poolfabriken (Ellipspool idag) som inte behöver gjuten platta, vi bor dessutom på en sandhed så vi skippade även allt som hade med dränering att göra.
För att få till markstöd runt poolen så murade vi begagnade slipers som jag fick fatt i på min tidigare arbetsplats gratis.
Murade upp en vägg ca 1 meter från poolen, 60-80 cm hög och återfyllde med de gamla massorna (fin sand).
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Andreas1977

  • Gäst
Andreas1977
SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #2 skrivet: januari 05, 2021, 11:52:44:44 »
Enligt kampanjen så ingår grävjobbet och priset är onekligen lockande men kolla omdömen om företaget först....Kollade lite snabbt och det var en hel del som var väldigt missnöjda.

Utloggad Basic

SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #3 skrivet: januari 06, 2021, 12:27:11:11 »
Enligt kampanjen så ingår grävjobbet och priset är onekligen lockande men kolla omdömen om företaget först....Kollade lite snabbt och det var en hel del som var väldigt missnöjda.

Japp många missnöjda såg jag. Det räcker för mig att inte gå på det paketet. Tack för svaret  :)

Utloggad Basic

SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #4 skrivet: januari 06, 2021, 12:45:53:53 »
Hittar du ingen annan som fixar grundarbetet billigare så borde det vara ett bra pris. (Om du inte har förbehåll för markarbetet som gör att det blir dyrare för dig, kolla det innan du bestämmer dig)
Se bara till att inte betala allt innan det är färdigt, så mycket pengar ska man inte betala i förskott.

Jag förstår inte hur det kan vara så dyrt med plattan och grävningen.  <dontkn>
Men man har ju sett fler som verkar få prisförslag runt den summan, kanske är det helt enkelt för få som tar på sig den typen av jobb att de har enats om ett pris som gör att de tjänar bra.

Ett alternativ är ju annars att titta på poolkonstruktioner som inte behöver gjuten platta.
Fundera också på om det inte finns plats på tomten att lägga upp jordmassorna, kanske kan ni designa in en liten kulle någonstans, eller fylla ut en slänt.
Eller fråga runt om det är någon i närheten som behöver fyllnadsmassor så kan de få betala för transporten?
När vi byggde behövde grannen matjorden, och resten av massorn behövde vi för att bygga upp närmast poolen då vi ville ha poolen i samma nivå som golven inne i huset.
Hela vårt poolområde med altan och pool ligger i höjd med golven inna, det gjorde att vi inte behövde gräva så djupt eller köra bort några massor.
Vi har en Pool Från dåvarande Svenska Poolfabriken (Ellipspool idag) som inte behöver gjuten platta, vi bor dessutom på en sandhed så vi skippade även allt som hade med dränering att göra.
För att få till markstöd runt poolen så murade vi begagnade slipers som jag fick fatt i på min tidigare arbetsplats gratis.
Murade upp en vägg ca 1 meter från poolen, 60-80 cm hög och återfyllde med de gamla massorna (fin sand).

Mycket utförligt svar. Tackar ödmjukast för det.
Det verkar vara lite som andra aktörer och sammanhang, ex. går man till en blomsteraffär och ska ha ett fint arrangemang så kostar det X kr. Säger man att samma typ av arrangemang ska vara för ett bröllop, ja då läggs det på x%.

Tror många aktörer tänker att "aha de ska bygga pool, då har dom råd". Hur jag än räknar på det så vet jag inte vad som drar iväg så pass mycket.

Det lutar mest åt att jag gräver själv en grop och ställer en 5m diameter primastar pool som kläs in i trädäcket för att prova på detta med pool-livet hemmavid. Offert från poolkungen, grävjobbet + återställning med trall och diverse kommer landa på 650' minst som jag ser det.  :o

Kommer förmodligen starta en tråd kring detta då det blir aktuellt.

Inväntar fortfarande offerter på grävjobb från två andra aktörer.


Robbie

  • Gäst
Robbie
SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #5 skrivet: januari 31, 2021, 23:55:55:55 »
Vi har byggt med dem och är otroligt missnöjda! Hela företaget är ett skämt och jag hade gärna betalt dubbelt om det inneburit att jag sluppit dem. Löften hålls inte, fel i leveransen, läckande pool. En extern svetsare var här och beskrev det som det absolut sämsta jobb han sett i hela sitt liv.
Såg nu att de även startat Poolagret med liknande erbjudande, ta det inte! Pruta på andra offerter isf. Bifogar några bilder.

Utloggad Basic

SV: QualityPool - Kampanj helentreprenad
« Svar #6 skrivet: mars 16, 2021, 14:15:10:10 »
Vi har byggt med dem och är otroligt missnöjda! Hela företaget är ett skämt och jag hade gärna betalt dubbelt om det inneburit att jag sluppit dem. Löften hålls inte, fel i leveransen, läckande pool. En extern svetsare var här och beskrev det som det absolut sämsta jobb han sett i hela sitt liv.
Såg nu att de även startat Poolagret med liknande erbjudande, ta det inte! Pruta på andra offerter isf. Bifogar några bilder.

Yes, jag fick dåliga vibbar och en kollega berättade hans erfarenheter så det blev en annan istället.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag