CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Baquasil information  (läst 7126 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Janne

Baquasil information
« skrivet: maj 09, 2007, 14:09:43:43 »
Hej,

Har tagit lite här och var ifrån forumet, och kopierat in i detta inlägg.
Hoppas att ni inte blir sura för det?

//Janne

Ps: Skall själv köra igång med Baquasil snart.


Baquacil ägs av Arch Chemicals, Inc och Skandinavisk distributör är tydligen Wendt & Sørensen A/S i Danmark


Fråga1: Baqua Check finns ju inte längre och har ersatts med en annan produkt, varför detta?
Svar: Det nye produkt skulle give en bedre beskyttelse imod alger og dermed reducere forbruget af PHMB

Fråga 2: Och doseringen på den gamla Baqua Check var ju mycket mindre än den nya Baquasil Concentrerad Algsid, detta medför ju att detta kommer att bli så mycket dyrare att använda dessa kemikalierna, kommer prisnivån att justeras?
Svar: Såfremt PHMB holder længere ved brug af Baquacil concentrated algecide skulle økonomien totalt set ikke forværres.

Fråga 3: Jag har över 1 liter kvar av Baqua Check detta kan användas med dem nya Baquasil + Shocken??
Svar: Ja

Fråga 4: Varför är alla doseringar förändrade, eller kan jag dosera som jag gjorde innan i min pool på 26m3 vatten, då alla värden höll sig jättebra, eller vad skall jag förändra??
Svar: Perfekt badevand opnås lettes hvis følgende værdier overholdes:  PHMB= 30-50 PPM (mg/l), Shock= 20-40 mg/l Doseres en gang per vecka eller efter behov.


Dosering av Baquacil Concentrerad Algisid:

Uppstart: 2dl/20m3
Underhåll: 1dl/20m3 /vecka
« Senast ändrad: maj 09, 2007, 21:31:10:10 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Baquasil information
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2007, 21:25:18:18 »
Question:
Hi, Is it posible to use salt together with baquasil i my poolwater?

Response:
Hello, It is not recommended to use our baquacil product with a saltwater pool.
If you have any other questions, feel free to call our toll free hotline at 877-929-7945. Thank You Arch Customer Care Center

If you have further questions, please submit them through our website’s Ask an Expert feature (if the link doesn’t work type
www.baquacil.com/askexpert into your browser). Or you can contact us toll-free at 1-877-929-7945.

Sincerely,

The Baquacil Customer Care Team
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Janne

SV: Baquasil information
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2007, 21:17:55:55 »
Lite information om dom nya produkterna.
http://www.baquacil.dk/seproduktserie/seproduktserie.asp

Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Janne

SV: Baquacil information
« Svar #3 skrivet: maj 09, 2008, 09:36:52:52 »
Alternativet till klor Baquacil är en unik klorfri produkt som utvecklats av Avecia i England.
Ett av världens största kemiföretag.
Baquacil är en organisk biocid.
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag