VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Problem med Bestway poolrobot  (läst 1665 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nina P

Problem med Bestway poolrobot
« skrivet: juli 10, 2020, 08:04:01:01 »
Jag testar att lägga denna fråga i en annan grupp och hoppas på hjälp här :-)

Vi köpte en poolrobot från Bestway - en Aquatronix - häromdagen, men vi får den inte att fungera optimalt. Så fort den stöter emot en vägg så blir den stående och "tuggar", men har förmågan att rotera i enstaka fall. Det är precis som om rotatordelen hakar upp sig ibland under vatten, för ovan mark roterar den fritt. Någon som har haft samma problem, eller har vi missat något i installationen? jag vill ogärna gå och leda den som en hund :-)

Poolgiganten

Utloggad Kicka81

SV: Problem med Bestway poolrobot
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2020, 08:25:38:38 »
Vi har samma problem med vår med. Plötsligt stannar den bara.

Utloggad Nina P

SV: Problem med Bestway poolrobot
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2020, 09:31:50:50 »
Vi har samma problem med vår med. Plötsligt stannar den bara.

Har den varit så hela tiden? Vi har bara testat den en gång än så länge. Har ni varit i kontakt med leverantören?

Utloggad nyburjare

SV: Problem med Bestway poolrobot
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2020, 17:09:34:34 »
svarade på din andra tråd, jag vet egentligen inte så mkt om just denna robot, men jag vet att de dyrare tar skada av att köra på land ! det skall du inte göra ,motorn blir överhettad

Utloggad Nina P

SV: Problem med Bestway poolrobot
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2020, 19:57:11:11 »
svarade på din andra tråd, jag vet egentligen inte så mkt om just denna robot, men jag vet att de dyrare tar skada av att köra på land ! det skall du inte göra ,motorn blir överhettad

Åh, då missuppfattade du mig. Jag har inte kört den på land, bara testat om rotatorhuvudet kan snurra runt. Denna variant funkar bara under vatten :-) Men tack ändå!

Utloggad Annalunda

SV: Problem med Bestway poolrobot
« Svar #5 skrivet: juli 21, 2020, 17:57:39:39 »
Vi har också köpt en poolrobot, Aquatronix från Bestway. Den stannar antingen mitt i poolen, eller på kanten. Ngn som har tips?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan