CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Välja pool  (läst 875 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Malinn

  • Gäst
Malinn
Välja pool
« skrivet: april 20, 2020, 13:24:13:13 »
Hej!
Är helt ny på pool o blir inte klok på alla val som finns. Vad har ni valt för tillverkare/stomme?
Vi har en plan lättillgänglig tomt o har tänkt att gräva ner en 5x10 m pool. Har kikat lite på thermopool men är lite oroliga att hunden skall ta sönder linern om han hoppar i.. hur ömtåliga är dom? Har även kollat på glasfiber men där är det viktigt med rätt material för att minska risk för angrepp..
Hur är det med stål o träkonstruktion?
Tacksam för svar😊

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Välja pool
« Svar #1 skrivet: april 20, 2020, 13:45:02:02 »
Hej Malin!
Vad kul att ni funderar på att skaffa pool.

Både trä och stålpoolen brukar använda liner som tätskikt. Ska det vara riktigt tåligt skulle jag nog säga kaklad pool eller expoxymålad pool. kommer givetvis med både för och nackdelar.

Själv kör jag Thermopool och den är ju bastant och ordentlig men när det kommer till hundklor vågar jag inte säga bu eller bä men jag själv hade nog känt mig lite osäker oxå.

Mvh Micke
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Välja pool
« Svar #2 skrivet: april 21, 2020, 19:50:54:54 »
Kan ju inte lova att det fungerar för er, men vår saliga hund badade ofta så länge han levde. Dotterns hund som hon haft i två år gillar också att bada. Hittills har vi inte haft läckor. Det vi har är platssvetsad liner som är armerad. Det är stor skillnad mot färdig liner.



/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

malinN

  • Gäst
malinN
SV: Välja pool
« Svar #3 skrivet: april 21, 2020, 20:18:44:44 »
Tack för alla svar! :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag