VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rullstol + Pool = trixigt  (läst 749 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mie

  • Gäst
Mie
Rullstol + Pool = trixigt
« skrivet: mars 11, 2021, 13:06:02:02 »
Hej

Står i begrepp att bygga pool. Tagit in offerter. En familjemedlem i rullstol (ungdom). Några tips och tankar kring att ta sig i och ur poolen? Ge mig alla era smarta drag :)
//Mie

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Rullstol + Pool = trixigt
« Svar #1 skrivet: mars 11, 2021, 15:09:25:25 »
Hej

Står i begrepp att bygga pool. Tagit in offerter. En familjemedlem i rullstol (ungdom). Några tips och tankar kring att ta sig i och ur poolen? Ge mig alla era smarta drag :)
//Mie

Hej!
Finns givetvis flera olika lösningar med allt ifrån ramp ned och hjälp av ledstänger. allt beror ju på hur mobil personen i fråga är trots rullstol om du förstår vad jag menar.
ett alternativ är ju person lyft likt https://www.miwex.se/product/bassanglyft-mobil-modell-3200 ska finnas mobila varianter oxå och även till lägre priser men detta var den första jag fick upp som skulle funka.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Mie

SV: Rullstol + Pool = trixigt
« Svar #2 skrivet: mars 11, 2021, 19:25:40:40 »
Tackar för länken. Skall kollas upp direkt!

//Mie

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan