VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: MAFFES Betongpool bygge  (läst 131074 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #170 skrivet: juni 30, 2011, 20:08:15:15 »
Nu har allt funkat fin fint i ett par veckor. Det som det berodde på var att smuts o.l som satt i VP.
Jag tog loss slangarna och tryckte in en rejäl högtryckspump och tryckte av.
Monterade ihop det igen och slog igång grejerna och helt plötsligt funkade det igen.

Fattar ingenting. Känns så där att ha betalat 3 tim felsökning...Hur lyckas man felsöka i 3 timmar på en poolvärmepump?

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #171 skrivet: juni 30, 2011, 21:43:19:19 »
VP verkar ju vara som en moppe, när den inte funkade så pillade man isär förgasaren och blåset med tryckluft, satte ihop och simsalabim skiten funkade igen :).

Skämt åsido så skönt att du fick ordning på det hela.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #172 skrivet: maj 30, 2012, 20:08:54:54 »
Så var man igång igen...Hade ett par armeringsjärn som "blödde" igenom på 2 ställen som jag har irriterat mig på. Tömde poolen helt och fixade det med lite mönja. Tvättade av hela poolen och målade allt 1 strykning. All tidigare färg sitter som berget! Det behövdes egentligen inte målas men jag tänkte att det var lika bra när den ändå var tom. Det var första gången sedan jag fyllde poolen jag tömde ur den helt. Normalt sänker jag bara nivån. Det som jag skulle gjort annorlunda idag är att jag skulle inte använt "rostfritt" för det är det inte. Såväl inlopp som avlopp ger mig rost utfällningar. Sedan skulle jag haft en absolut lägsta nivå på botten och inte helt plan som idag. Underlättar vid tömning. Nu lurar jag på någon form av pooltak...Undrar hur mycket salt jag skall tillsätta? // Maffe

Utloggad Chris74

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #173 skrivet: juni 17, 2012, 21:46:59:59 »
Hej Maffe!

Har precis läst och tittat igenom din tråd. Vilket toppenbygge! Det ser kanonfint ut!
Jag har ju inte kommit lika långt men jag jobbar på.
Skulle hemskt gärna vilja veta vad det är för färg du använt, var du köpt den och vad den kostar. Har kikat på en hel del färger, främst i Tyskland. Men jag tycker din pool ser riktigt fin ut så det känns som att färgen du använt kan vara något för mig!

Mvh. Christian

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #174 skrivet: januari 03, 2015, 12:33:29:29 »
Im Back! Sålt kåken och byggt mig en ny. Då måste jag ju givetvis ha en ny pool O0
Tråkigt nog så blir det en nästan likadan men iom den var så bra så varför ändra ett vinnande lag…?
Lite nytt blir det allt...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag