VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stopp för gästlinlägg p.g.a. spam  (läst 1553 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Stopp för gästlinlägg p.g.a. spam
« skrivet: juli 09, 2021, 07:13:25:25 »
Den senaste veckan, sedan den stora utpressningsattacken mot storföretag förra veckan, så har även vi drabbats av en massa spam i alla forum vi driver, de som registrerar sig kan man enkelt bannlysa, och radera alla deras inlägg, men för gästinlägg måste man plocka bort varje inlägg manuellt, vilket kan vara tidskrävande - i måndags var det hundratals medlemmar/inlägg i de tre forum vi driver som vi fick radera.
De flesta verkar härröra från Ryssland och Afrika

Jag har därför beslutat att stänga av möjligheten att göra inlägg som gäst, vilket de flesta andra forumägare i och för sig gjort för länge sedan.

Tänkte bara meddela om skälet till varför jag gör som jag gör.
Trevlig Helg!

/Rickard 
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Stopp för gästlinlägg p.g.a. spam
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2021, 12:48:20:20 »
Bra beslut Rickard, jag hoppas att vi slipper större delen av skräpet nu.
Trevlig Helg
/Tommy
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad nyburjare

SV: Stopp för gästlinlägg p.g.a. spam
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2021, 21:41:22:22 »
Förstår beslutet. Trist att de skall behövas för det blir ett mkt tristare forum med inlägg från oss som brukar hänga här... det som stimulerar är ju att nya kommer in och många kommer att bara klicka bort forumet utan att ta sig tid att registrera sig ... i alla fall jag kommer nog i med detta beslut att ta bort sidan från favoriter o klicks mig hit mkt mer sällan.... när de blir en sluten klubb för redan invigda.... men det är bara min åsikt.. ni behöver inte motargumentera... för som sagt jag förstår beslutet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan