CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med vattnet!  (läst 6001 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

SV: Hjälp med vattnet!
« Svar #10 skrivet: juni 02, 2012, 14:32:41:41 »
Jag har inte rört filtret, har dammsugit med frigående robot med separat rening. Nyinköpt men f.. va skönt, värt varenda krona.  Intressant du säger att flockningsmedlet gör vattnet grumligt, för det var precis det som hände, det var en liten chock att öppna på morgonen efter att ha hält i det kvällen innan. Men tror inte riktigt att mitt behövde flockas egentligen, ingen synbart på botten dagen efter men någon effekt kanske det gett nu när grumligheten börjar försvinna!  Fler som har erfarenhet att vattnet blir grumligt/dimmigt ett tag efter flockning som hälls på ytan?

Intressant att följa vattnet nu för det blir bättre för varje timme. Har chockat ännu en gång, behvör ju ha upp klor och ph. Och rör inte ph:n sig uppåt för jag köpa lite ph plus, sånt där har jag aldrig laborerat med innan. Men det har hänt mycket med vattnet på ett par dagar bara, på rätt håll. Det indikerar säkerligen att det nya filtret också blev monterat rätt. När Ph:n stiger lite ska jag köra ytterligare en omgång crystal clear algmedel, för jag börjar mer och mer tro att den svaga gröna nyansen innan var någon slags början till algbildning, men vattnet var ju då hur klart som  helst. Fick avbryta min "luftning" då det kom en rejäl omgång regn här i Skåne, men nu lyser solen igen. Vet inte om det hjälper att hålla överdraget av, men skadar inte att försöka, roligt om inte annat att betrakta sin pool som förhoppningsvis strax är riktigt fin igen... Jag är mycket hoppfull.   Väldigt bra forum förresten, här kan man få reda på det mesta!

Poolgiganten

Utloggad pool09

SV: Hjälp med vattnet!
« Svar #11 skrivet: juni 02, 2012, 14:37:08:08 »
Utan att ha kört någon värme i år är det 16-17 grader i vattnet nu och vi får hoppas att vi blir belönade med lite bättre väder snart. Förra sommaren ingen höjdare och nu är vi redan inne i juni med den kallaste juni på mycket länge... Men bra, har lite pyssel ändå så någon vecka till kan det vara så här, sen kallar vi hit sommaren va...?  :)

Utloggad pool09

SV: Hjälp med vattnet!
« Svar #12 skrivet: juni 03, 2012, 20:21:08:08 »
Vattnet nu helt perfekt efter 3 dagars körning med filtret, tror aldrig jag haft klarare vatten även om det varit bra innan. Det dimmiga/mjölkiga efter flockningen är borta och nu ser det riktigt aptitilgt ut, nu vänter vi bara på sommaren!

DOCK, lite smolk i bägaren, har ett läckage på sugsidan, vilket jag heller aldrig haft innan. Luftbubblor in i poolen via inspruten. Det läcker några droppar vid backventilen i förrådet när man stänger cirkulationen, inte annars. Ber till högre makter att det är där läckan är, ska väl mycket till om det hänt något under mark då slangarna dessutom ligger inpackade i extra rör och ligger helt stilla där under. Skönt när det inte strular...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag