Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Orkar VP  (läst 3159 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Great

SV: Orkar VP
« Svar #10 skrivet: april 17, 2016, 22:13:16:16 »
Ursäkta om jag bryter mig in i tråden, sitter på köpknappen på en BRILIX XHPFDP 100, men blir aningen orolig att den inte kommer att räcka.
har Primastars största pool. tror den rymmer 36kubik, samt pooltak, i augusti förra året så höll vi 24-25 grader under dom soliga dagarna utan nån uppvärmning,
vad tror ni kommer den att räcka eller bör man satsa nästa modell, tilläggas ska ju att vi inte är intresserade av att hålla 32 grader direkt utan snarare 26-27 ca.

Poolgiganten

Utloggad cykelhandlarn

SV: Orkar VP
« Svar #11 skrivet: april 18, 2016, 14:25:09:09 »
kör min pool runt 40m3  med en sådan funkade fin fint förra sommaren då hade vi ej tak (enbart enkel täckning)  höll runt 28*

Utloggad Ingvar

SV: Orkar VP
« Svar #12 skrivet: april 19, 2016, 13:21:25:25 »
Det finns poolvärmepumpar som klarar att värma även i minusgrader, medan de flesta lägger av när lufttemperaturen går under 5-10 plusgrader. Problemet är avfrostningen som måste fungera tillräckligt effektivt. Tyvärr är priset för "åretrunt-pumparna" löjligt högt i jämförelse med lågprispumpar som  Brilix. Folkpool tar hela 52.000 kr för en sådan 10kW-pump. Så för den som vill bada utomhus under våren och kanske även vintern, är nog ett spa-bad i regel att föredra.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Milo14

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Underbart med pool!
    • Visa profil
SV: Orkar VP
« Svar #13 skrivet: april 20, 2016, 08:29:18:18 »
Ursäkta om jag bryter mig in i tråden, sitter på köpknappen på en BRILIX XHPFDP 100, men blir aningen orolig att den inte kommer att räcka.
har Primastars största pool. tror den rymmer 36kubik, samt pooltak, i augusti förra året så höll vi 24-25 grader under dom soliga dagarna utan nån uppvärmning,
vad tror ni kommer den att räcka eller bör man satsa nästa modell, tilläggas ska ju att vi inte är intresserade av att hålla 32 grader direkt utan snarare 26-27 ca.

Hej Great,
vi har ca 30 grader i poolen och vår Brilix kunde hålla den temperaturen utan större problem (jag har ingen elmätare till den så jag vet inte exakt hur mycket den fick arbeta under varje dygn). Det jag noterar är att det tar lång tid att värma upp poolen vid säsongsuppstart. Trots ett pooltak ökar temperaturen ca 1, max 2 grader per dygn när pumpen gick dygnet runt. Lite frustrerande när väl det blir badväder och så tar det en vecka längre innan det blir skönt badvatten. Nu är ju din pool mindre än vår, så du borde få bättre effekt än vi. Med facit i hand skulle jag valt att köpa en modell större till oss, Brilix 130 tror jag den hette då, kostade 3000kr mer, men väl värt det för vårt syfte, att få skönt badvatten snabbt  ;)
Glasfiberpool 8x4x1,52. Pooltak Gullberg / Jansson Nova comfort, Brilix THP 100, Poolrobot Astral Pulit, Vattenmätare eXact iDip

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag