Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Startar inte automatiskt  (läst 709 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davidkulneff

Startar inte automatiskt
« skrivet: juli 23, 2019, 10:46:54:54 »
Har en  swim&fun VP (1092 tror jag) som fungerar bra. Det enda problemet är att den inte startar automatiskt när pumpen startar, så jag måste gå ut och automatiskt trycka igång den. Den är påslagen och stängs på kvällen p.g.a. att pumpen går på timer, men jag vill att den startar värma när pumpen drar igång på morgonen igen. Någon som vet hur? Eller vilka instllningar rekommenderas på pumpen?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Startar inte automatiskt
« Svar #1 skrivet: juli 23, 2019, 12:35:32:32 »
Jag tittade i manualen till din VP. Den har liksom de flesta ett inbyggt tidur (timer). Ställ VPs tidur så att den startar t ex en halvtimme efter att cirkulationspumpen startar och stängs av innan cirkulationen stoppar.

Här körs cirkulationspumpen med ett eget tidur kl 9:30-24:00. VPs inbyggda tidur är ställt att tillåta värmning kl 10:00-21:00. Normalt så här års så körs vara VP någon timme eller inte alls då solen räcker bra till att hålla 30-32 grader.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan