VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Spabad leverans i december.....  (läst 988 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lasseboy

Spabad leverans i december.....
« skrivet: oktober 29, 2020, 15:07:36:36 »
HUr har ni gjort som fått ert spabad mitt i vintern?
Har jag otur så är det minusgrader, om det dröjer 1-2 dagar innan elektrikern hinner koppla in badet kan man låta den stå utan vatten och bara nån liten kupefläkt som värmer så den inte fryser sönder. Kan det ligga vatten i rören från fabriken eller är de snus torra?
Om det inte är minus grader så tänkte jag fylla Spabadet med ljummet vatten och täcka för och hoppas elektrikern hinner komma innan det blir kallt.

Hur har ni gjort? :-\

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spabad leverans i december.....
« Svar #1 skrivet: november 01, 2020, 08:12:27:27 »
Det brukar finnas en avtappning som SKA vara lägsta punkt, men det verkar vara få som litar på det.
Jag skulle nog sätta värmefläkten i motorrummet där pumparna sitter, om något tar skada så är det troligen dessa om det ligger vatten kvar i pumphusen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan