Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Underlag Lagunpool?  (läst 2147 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jkbpower

Underlag Lagunpool?
« skrivet: juni 05, 2012, 19:16:38:38 »
Hej,
Jag vet att det diskuteras en hel del ang. hur man ska göra under poolen men jag kollar ändå.
Köpte en begagnad pool (från Lagunpool som inte finns längre) liknande J-F:s storpool.
Den är 7,3x3,7 meter med 10st L-stöd.
Enligt manualen skall man plana ut marken och gräva ner stöden så de är jäms med marken utan nåt under.Direkt på marken.
Sen när man fått upp plåten runt så fyller man med sand/stenmjöl inne i och packar så det blir kompakt.Därefter lägger man dit linern.
Det jag undrar över är det här med drenering.Verkar som att alla gräver ner en massa.Fyller med grus och grejar även om de inte gräver ner polen.
Behövs det eller kan jag köra direkt på marken med sand bara.
Jag har grävt ur lite gran i ena änden av poolplatsen men sen är det relativt plant och tomten sluttar svagt ut mot en åker och vid tomtgränsen är det typ 2-3m ner till åkermark så det borde dränera tomten rätt bra.
Vad tror ni?

mvh
Jimmy

Poolgiganten

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Underlag Lagunpool?
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2012, 19:56:25:25 »
Hej Jimmy, min förra pool var en sådan som du köpt också från lagunpool. Jag handlade precis innan de gick i konkurs. Jag dränerade aldrig runt poolen men det var för att jag hade fritt så att det kunde rinna neråt. När jag gjorde den nya så dränerade jag mest för jag verkligen ville vara säker på att det inte skulle bli problem. Du kan hitta mina bilder från förra poolbygget här inne.

Ett tips, isolera både under och runt om.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag