Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Styrenhet viskan Björkö  (läst 664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lars Lindeberg

Styrenhet viskan Björkö
« skrivet: juni 18, 2023, 15:52:58:58 »
Hej,
Hoppas på nån som kan förklara vad som kan ha hänt med min styrpanel till mitt viskan Björkö 2017.
Tyvärr så gjorde jag som en del andra gjorde inför dom förväntade höga elräkningarna vintern 22/23 och tömde badet monterade bort pumpar och värmare.
Monterade ihop allt fyllde med vatten och gjorde en total rengöring. Allt fungerade som det skulle och inga läckage för utom att ventilen till vattenfallet inte sluter tätt, men det beror snarare på att den inte använts dom senaste åren utan öppnades bara nu för att få runt vatten i samband med rengöringen. Det som jag märkte var att belysningen i vattenlinjen tändes av sig själv vid två tillfällen och att displayen blinkade/fladdrade.
Jag kände på kabeln till displayen och till värmaren och efter det så fungerade det.
men i morse så såg jag att dioderna i vattenlinjen lös igen och att det i displayen stod `kommunikationsfel `samt att den är helt låst, går inte att göra nån ting. Har provat att stänga av elen och starta om men inget resultat. Kan även nämna att jag har kopplat ur och proppat slangen för tillkommande vatten till vattenfallet i väntan på ny ventil om det nu skulle kunna ha någon betydelse.
Så är det någon här som kan tänkas veta vad som är fel?

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Styrenhet viskan Björkö
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2023, 08:14:22:22 »
Hej. Jag tror nog att det bästa är att kontakta Viskan och frågat om problemet.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag