VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bygga liten pool  (läst 8883 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Järfällabo

  • Gäst
Järfällabo
SV: Bygga liten pool
« Svar #10 skrivet: mars 27, 2017, 07:59:09:09 »
Vi som har pooltak tycker att det är absolut bästa skyddet. För 60 000 kr kan du nog hitta ett passande tak.

Men i och med att poolen är 3,5x5,7 plus att vi ska ha stensarg så funkar ej 3x6 pooltak. Måste jag köpa 4x8 då (hittar ej 4x6) tipsa gärna om sida som säljer pooltak. Så billigt som möjligt och lågt måstendet bara för att slippa bygglov. Om man har pooltak antar jag att man slipper täcka med plåtar på vintern??

Poolgiganten

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Bygga liten pool
« Svar #11 skrivet: mars 27, 2017, 11:22:20:20 »
Men i och med att poolen är 3,5x5,7 plus att vi ska ha stensarg så funkar ej 3x6 pooltak. Måste jag köpa 4x8 då (hittar ej 4x6) tipsa gärna om sida som säljer pooltak. Så billigt som möjligt och lågt måstendet bara för att slippa bygglov. Om man har pooltak antar jag att man slipper täcka med plåtar på vintern??

Hej,

de flesta pooltak tillverkare har tagit "höjd" för att skenorna skall ligga utanför en poolsten/stensarg. T.ex Gullberg & Jansson 3x6m pooltak mäter på insidan 3,78x6,70m

I ditt fall skulle det tyvärr inte räcka helt då din kantsten skulle ligga under takets kortände. Ev. kanske du kan leva med det, annar får du gå upp till 4-sektioner i taket med ca 45% högre pris.

Martin
« Senast ändrad: mars 27, 2017, 11:28:19:19 av Castrol »
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bygga liten pool
« Svar #12 skrivet: mars 27, 2017, 13:03:38:38 »
Om du pratar med dem så är jag övertygad om att det går att få ett 4 m tak med bara 3 sektioner. Men det är inte standardmått, därför kommer du inte att hitta det när du kollar i prislistor m.m.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad 62ragtop

SV: Bygga liten pool
« Svar #13 skrivet: mars 29, 2017, 10:02:09:09 »
Är inne på Erik Ns linje. Ta ett snack med in eventuella pool-leverantör, en snabb koll visar ju att de säljer pooltäckning, tak etc.

Likaså kan du även ta ett snack om detta med grävning och "övrigt". Inte sällan så har de säkerligen kontakter, "samarbetspartners", erfarenheter - där du kan få tips, kontaktvägar, "tumme-pekfinger" uppskattningar gällande kostnader etc.

Köpa pool hos X, pump hos Y, filter hos Z? Tjaa, det finns säkerligen många som är överjäkliga på att köpa prylar hos olika "leverantörer", eller via olika kanaler (butik, web, inom Sverige/utanför Sverige) som därmed kan pressa prisnivån, eller hitta "bästa pris" på alla de olika tillbehör för att göra poolen komplett. Det tarvar kanske lite mer tid och "engagemang", men alla är vi olika.

I ditt fall så är det svårt att säga. I mitt fall så valde vi att köpa "allt" av en och samma leverantör - hade vi kunnat hitta en likvärdig värmepump billigare? Säkert! Men det hade också påverkat vår möjlighet att sy ihop ett paket och diskutera oss fram till ett vettigt "paketpris" för allt. Samt, i vårt fall, så har vi endast en kontaktpunkt att snacka med, om något skulle börja "krabba", en leverantör som tar helhetsgreppet vad gäller leverans av prylarna, och att prylarna lirar med varandra.

Men som sagt, säger inte att det alltid är bästa vägen framåt. Men det passade oss...

mvh


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag