VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hatar dessa förmjöl som släpper från Björkana nu  (läst 1373 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad liamab

Hatar dessa förmjöl som släpper från Björkana nu
« skrivet: augusti 15, 2015, 13:04:44:44 »
Hur gör ni som har dessa jäkla frön
De kommer ju i mängder nu hinner ju inte änns öppna badet förrän man har massa frön i vattnet

Badar ni som vanligt ändå och gillar läget med att de flyter om kring mängder plus släpper väl ifrån sig pollen när de kommer i vattnet ??

Poolgiganten

Utloggad Cantona

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
SV: Hatar dessa förmjöl som släpper från Björkana nu
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2015, 18:24:18:18 »
Vi har en stor björk nästan ovanför spabadet och det kommer en del frön i vattnet. Jag har bestämt mig att inte bry mig så mycket för då skulle jag bli tokig. Vi har en kvast som vi borstar av det mesta på locket och trappan med.

När de hamnar i groggen däremot...  ;D
Spabad Hydropool Serenity 8000

Utloggad TommyC

SV: Hatar dessa förmjöl som släpper från Björkana nu
« Svar #2 skrivet: augusti 15, 2015, 18:53:47:47 »
Jag har läst och hört att kopparspik ska fungera men jag är rädd om grannsämjan så jag har inte provat det tipset. Beroende på vilket håll de jävla fröna kommer ifrån kanske du kan spänna upp ett finmaskigt nät eller bygga nåt hinder typ vägg eller tak. I vårt fall gjorde pooltaket att problemet blev mindre men löst är det tyvärr inte då taket släpper igenom frön i mindre mängd nere vid rälsen. Mörka solglasögon kanske hjälper  8)
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag