CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byta trasig värmare?  (läst 4012 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hinken

Byta trasig värmare?
« skrivet: augusti 02, 2015, 16:51:30:30 »
Tjena!

Jag har köpt ett utespa med trasig värmare, hittar ingen likadan som sitter i, då det är ett kinabad.. Kan jag köpa en från tex Balboadirect och montera och få det att fungera utan större krångel? Eller måste jag ha tag på en likadan? Det är ju bara en värmare..  ???

/Henke

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Byta trasig värmare?
« Svar #1 skrivet: augusti 02, 2015, 19:20:46:46 »
Är det ett Balboasystem på badet? Så kan det funka, men är det ett kinasystem så passar det inte.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad projektflytKonsult

SV: Byta trasig värmare?
« Svar #2 skrivet: augusti 06, 2015, 07:17:47:47 »
Sök på LX heater så hittar du finns hos flera åf i sverige ca 3000kr

Utloggad Hinken

SV: Byta trasig värmare?
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2015, 23:12:46:46 »
Det är bara att plugga in? Inga konstigheter med styrsystem eller något? Jag har inte en aning om hur sånt där fungerar, passar inte röranslutningar är ju det ett mindre problem.. Men just styrningen av värmaren.. Det är ett Coasts cys0502.

Utloggad spareparator

SV: Byta trasig värmare?
« Svar #4 skrivet: augusti 12, 2015, 08:44:25:25 »
Hej.

Coasts cys 0502 har en egentillverkad värmare om du har den som sitter innanför ett vitt plåhölje. Den brukar spricka i svetsfogarna.
Jag brukar bygga in en LX värmare i dom baden då dom har ett eget styrsystem ( inte Balboa eller gecko). Då kommer man åt reservdelar i framtiden map värmare. 


Utloggad Hinken

SV: Byta trasig värmare?
« Svar #5 skrivet: augusti 12, 2015, 11:05:46:46 »
Stämmer bra med höljet.. Den har brunnit upp så man ser inte längre några siffror eller text på den.

Drar iväg ett PM till dig spareparator!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag