CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Svenska Badrumsinredningar  (läst 81819 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Robban70

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #70 skrivet: maj 10, 2016, 14:30:59:59 »
Har en bekant som haft snickare hemma för altanbygge med ett spabad på. De får tömma karet och göra om och rätt, det sviktar prscis under karet och de kör med 45x175 virke. De har försökt att stadga upp det men det funkar inte, vet inte exakt vilket avstånd o.s.v. de har men det gäller nog att tänka till innan man sätter ner karet. Själv beslöt jag att lägga marksten för att slippa onödiga överraskningar...

Poolgiganten

Utloggad TheSwede

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #71 skrivet: maj 10, 2016, 15:18:50:50 »
Jag har markssten som är 25x25 kollade lite mer noga idag är cirka 18st på dom 4kvm jag räknar med att spat väger 2000kg sen delat på 18 ställen skulle bli cirka 111kg per marksten.

Blev kontaktad av dom som hade sålt spat att dom tappat det i marken så det var skrot. Så dom skickar ett denver i stället  O0.

Utloggad TheSwede

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #72 skrivet: maj 11, 2016, 15:28:12:12 »
Bilder på spat

Utloggad TheSwede

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #73 skrivet: maj 11, 2016, 15:31:02:02 »
..

Utloggad Telekiter

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #74 skrivet: maj 12, 2016, 00:29:11:11 »
Jag har markssten som är 25x25 kollade lite mer noga idag är cirka 18st på dom 4kvm jag räknar med att spat väger 2000kg sen delat på 18 ställen skulle bli cirka 111kg per marksten.

Blev kontaktad av dom som hade sålt spat att dom tappat det i marken så det var skrot. Så dom skickar ett denver i stället  O0.

Det kommer garanterat att hålla. Jag har ungefär samma setup under min altan, stumt som det står på berg  :)

/Urban.

Utloggad TheSwede

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #75 skrivet: maj 12, 2016, 15:25:12:12 »
Det kommer garanterat att hålla. Jag har ungefär samma setup under min altan, stumt som det står på berg  :)

/Urban.

Japp som du säger stumt som ett berg O0.

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #76 skrivet: maj 14, 2016, 10:46:30:30 »
Tycker själv att det ser rätt ok ut, även om mitt Vancouver ser ännu mer välordnat ut.

Har sett MYCKET värre maskinrum på andra bad. Och det dyra Hot Spring som du johanmarsta postade en bild på för en tid sedan såg också betydligt värre ut.

Utloggad TommyC

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #77 skrivet: maj 14, 2016, 13:23:44:44 »
Elsäkerhetsverket sover sin Törnrosasömn. Undrar när dom ska vakna.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad TheSwede

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #78 skrivet: maj 16, 2016, 06:50:02:02 »
Det är inte bara att det är rörigt...

Tex säger dom att det är gecko pumpar fr canada,det är det inte,det är kina pumpar.
12 v omvandlaren är inte av rätt typ och inte optimalt placerad.
Den som sitter där är inte rätt IP klass och för inomhusbruk.
Luftinblandaren uppe till vänster är.inte fastsatt ok,den kommer att börja läcka i genomföringen i badet med följd att vatten/kondens kommer att droppa ner på elboxen,nu är det inget vatten i dom slangarna men slangarna är av dålig kvalite,påminner om dusch slangar.
Lampan till höger kommer att gå sönder,kabeln är sträckt och ihopbuntad med ett knippe sladdar som blir för tungt för kabeln.

Det är det jag såg på en gång....

Bra synpunkter. Då har man lite man kan fixa.Man får hoppas att det håller annars får man ju testa deras 3 års garanti. ;). johanMarsta kom gärna med tips om hur man kan förebygga problem. Man får ju göra kontroller på spabadet då å då är ju som vilken bil som helst service å underhåll måste skötas.
« Senast ändrad: maj 16, 2016, 09:54:09:09 av TheSwede »

Utloggad Robban70

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #79 skrivet: maj 17, 2016, 23:07:07:07 »
Tror tyvärr att johanmarsta är lite jävig i målet, jobbar för en annan firma som säljer andra spabad (vilken vill han inte säga) och lägger kommenterar om andra badmärken och att de är undermåliga, känns tyvärr inte så trovärdigt johanmarsta. Som att sälja eller jobba som mekaniker på Mercedes Benz och snacka om fel och brister på ett BMW forum och hur dåliga BMW är. Vore kul att se en bild från de baden ni säljer. Har som sagt haft en elfirma hemma som gick igenom mitt bad fullständigt eftersom en av elkillarna var intresserad, han kände och klämde på allt och det var inget snack om ej godkända eldragningar o.s.v.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag