VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fråga om chockklorering  (läst 1450 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

Fråga om chockklorering
« skrivet: oktober 03, 2017, 16:36:11:11 »
Jag har aldrig chockklorerad tidigare vid vinterstängning (och jag förstår inte egentligen varför borde man sanera en pool som kommer att vara skittig ändå efter 6 månader) men i år tänkte jag göra det "lege artis" och följa alla rekommendationer och chocklorera till och med.

Jag hade hemma klorgranulat från Biltema och blandande jag ca. 400gr i en hink med varmt vatten innan jag hälla den i poolen.

Det gjörde jag i lördags... idag tisdag alltså  4 dygn senare ligger klorhalt fortfarande på 10ppm!!!

Jag kör cirkulationen 12 timmar om dagen och mäter med AquaChek Yellow strips som funkade bra vid lägre klorhaltsvärde. Jag dra vatten bara från bottenavloppet ifall det spelar någon roll för jag har sänkat vattelinje under bräddavloppets nivå. Inget värme heller och stängt pooltak.

Är det normalt att tar det så pass lång för klorkoncentrationen  at gå ner?
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan