CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Placering kemikalier.  (läst 672 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
Placering kemikalier.
« skrivet: maj 19, 2018, 11:53:33:33 »
Jag har provat lite olika varrianter, körde från början flytande dispenser, men eftersom att jag kör flytande bubbelplast så står den still på samma ställe under 99% av tiden, vilket ej blev bra, sen band jag fast den framför utblåset, blev bättre, men nu 2 säsonger har jag kört i grovfiltret i poolpumpen, vilket funkat bra så länge inte pumpen går 24/7, som vid värmning, då tar tabbletten slut för fort, och får för högt klor värde. Men värmer ej så jätte ofta så inget super problem, nackdelen är ju att det blir kanske ojämn nivå då pumpen går 8h dagtid och 2h nattid.
Men jag åkte ju på att byta packning vid locket till grovfiltret nu, massa sprickor, se bild, dock syns dom bara om man böjer den. Har detta med placeringen av kloret där att göra? lr att pumpen stod ute, dock under tak, hela vintern, har ej smörjt packningen något.
Så nu slängde jag ner klor pucken i yt skimmern, dock är den ju bara inkopplad när vi badar, men den är ju placerad rätt nera insuget, så tänker att det kanske blir lite sug i slangen ändå fast den "hänger löst" .
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag