Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jag gör som Jboy m.fl.  (läst 3135 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Drogen

Jag gör som Jboy m.fl.
« skrivet: december 08, 2008, 19:22:28:28 »
Jag badar på vintern också. Dock utan uppvärmning, pooltak och annat trams  ;) Skämt åsido - jag måste bo på en het källa eller något. Det är inte många veckor sedan jag var under 10 grader. Detta utan uppvärming eller tak. Bara ett bra täcke och bra isolering/dränering. Härom veckan var tempen nere på 7 grader och dags att skruva ur inloppsmunstyckena. Jag kör med hela poolen fylld i vinter. Det verkar inte kunna frysa alls här...



Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Poolgiganten

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Jag gör som Jboy m.fl.
« Svar #1 skrivet: december 12, 2008, 16:33:01:01 »
Du har ju något konstigt svart på dig när du vinter badar. Man skulle kunna tro att du brukar dyka  ;D O0
Det kanske kan vara ett bra alternativ till bastu när vintern är här!!! ;)
Jag föredrar dock bastu så man blir riktigt varm efter ett dopp.
Ligger på drygt 7 grader i poolen utan värme nu. Det blir inga långa dopp men skönt är det. Efteråt alltså.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Drogen

SV: Jag gör som Jboy m.fl.
« Svar #2 skrivet: december 16, 2008, 06:20:25:25 »
Jag är bara kraftigt solbränd.. ;) Nä, bastu är min plan också. Tanken var att börja med en bastustuga redan i vinter men det får nog skjutas på framtiden ett tag.
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Jag gör som Jboy m.fl.
« Svar #3 skrivet: december 18, 2008, 00:53:38:38 »
Snacka om att vara beroende. Mitt bastu aggregat gick sönder och kände att jag skulle försöka att ordna ett begagnat. Det finns ju många som har bastu men inte använder det. Men det första jag fick tag på fungerade inte. Det andra jag fick tag på gjorde så automatjordfelsbrytaren gick hela tiden. Fick byta elen som var uppfrätt (är gamla kablar från ?????) så det var ju bra.

Ikväll så var jag igång med bastandet igen.  <love>
Då insåg jag att dessa två veckor utan bastu och pooldopp inte får uppkomma igen.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag