Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: upprullare till bra pris?  (läst 19846 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Theodor

upprullare till bra pris?
« skrivet: april 07, 2010, 12:40:36:36 »
Hej!

Är det någon här som känner till var man kan köpa en upprullare till ett bra pris. Jag vill ha en som man kan rulla iväg, som inte måste sitta fast vid poolkanten. Tacksam för tips. Poolen är en åtta 5x 7,7

 :D :D :D :D :D

Poolgiganten

Utloggad Holmen

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #1 skrivet: april 07, 2010, 20:56:51:51 »

Utloggad Theodor

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #2 skrivet: april 08, 2010, 17:21:53:53 »
Hej, vet du om den är ok?

Utloggad Holmen

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #3 skrivet: april 08, 2010, 23:22:41:41 »
Inte en aning faktiskt, men det borde den väl vara...är ju inte världens mest avancerade pryl direkt. Ett annat alternativ är att göra som någon här på forumet och bygga en egen.

Utloggad Linkan222

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #4 skrivet: april 11, 2010, 10:04:49:49 »
Beställde 2st från JF förra veckan. Har dock ingen pool ännu som jag kan provköra den på. Men en av dom ska till min mor och deras pool ska väl öppnas om nån månad. Kan återkomma med en recension så fort jag kan om det fortfarande är intressant.
Men som tidigare inlägg sa, det är ju inte direkt raketforskning så det borde inte skilja så mycket på de olika modellerna. Tyckte dessutom att JF:s hade ett pris som kändes ganska rimligt men speciellt billig tyckte jag nog inte att den var. Vilket förhoppningsvis innebär att man får en bra produkt.

Utloggad Theodor

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #5 skrivet: april 12, 2010, 14:04:10:10 »
Ja, vad bra. Jag vill gärna veta hur ni tyckte att den var. Om den är ok så köäer jag en. Kolla om du tycker att den är tung att rulla undan.  :)

Utloggad Linkan222

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #6 skrivet: juni 23, 2010, 21:18:06:06 »
Är det fortfarande intressant att köpa upprullare?

Kom på tråden när jag skulle "slänga ihop" min upprullare ikväll.

Skulle dra av solfolien så att barnen kunde bada medan jag skruvade mer trall. Tyckte då att jag kanske lika gärna kunde skruva ihop upprullaren borde snart vara gjort. Bruksanvisningen får en  :'( ledsen gubbe av fem glada. Efter 20 minuter gav jag upp projektet tillsvidare. Trallen hade högre prio just nu. Ca 2 timmar i montering skulle jag gissa på.

Recension på handhavandet kommer om det är önskvärt, förhoppningsvis bättre än monteringen.

Utloggad imtkjlu

  • Glad pool ägare...
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Värmdö
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: upprullare till bra pris?
« Svar #7 skrivet: juni 28, 2010, 11:52:21:21 »
Ja tack mera info om funktion och kvalitet?
Hur fäster man täcket?

Kjelle
Pool: Lomart 15*30 (oval 9.22*4.50)
Uppvärmd med 18m2 solpaneler

Utloggad Guiness

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #8 skrivet: juli 06, 2010, 18:55:03:03 »
Köpte precis en upprullare för solfolie på Ebay.

http://cgi.ebay.com/Aufroller-Pool-Abdeckung-Solarfolie-Schwimmbad-9422-/370404123070?cmd=ViewItem&pt=Pool_Zubehör&hash=item563dce61be#ht_2229wt_968

Funkar bra och denna modell skruvas fast i pooldäcket men går att ta loss för vinterförvaring etc. Totalpris med frakt från Tyskland blev för mig ca 1400 kr.

Ovanmarkpool 6m * 3m gjuten med skalblock på betongplatta. Solfångare med automatik och värmeväxlare kopplad till pelletspanna och luft/vatten VP CTC EcoAir 107. Baquacil och inga röda ögon. :)

Utloggad Linkan222

SV: upprullare till bra pris?
« Svar #9 skrivet: juli 06, 2010, 22:22:31:31 »
Ja tack mera info om funktion och kvalitet?
Hur fäster man täcket?

Kjelle

Har nu monterat ihop den. Var inte så svårt när man hade mer än 10 minuter att lägga ner på det. Bruksanvisningen var fortfarande lika förvillande som förklarande.

Tycker den både ser och känns väldigt stadig och robust.

Folien fästs med "elastiska snören" som har ett plaströr i båda ändar. På rullen skuter du i dom i ett spår och i folien får du göra hål och fästa dom i. Det följer med några vinyllappar för att förstärka runt hålen, kändes sådär tyckte jag. Dock kom faktiskt min mamma med den briljanta iden att använda öljetter. La 30-40kr på biltema för plastöljetter som passade som om dom hade följt med upprullaren.

Bilder kan ordnas då mina föklaringar känns lite svävande.

Är på det hela taget väldigt nöjd med den från JF. Dock ska väl erkännas att jag inte har någon som helst koll på vad konkurrenterna säljer och till vilka priser. 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag