Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sätta poolväggar tjällden pool  (läst 1100 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Barbapappa

Sätta poolväggar tjällden pool
« skrivet: mars 25, 2021, 19:26:35:35 »
Har idag vart ute och satt upp ena långsidan med poolväggar och skummat fast. Gick ut nu på kvällen och tog med mig lasern och ser att blocken lutar inåt, ca 0,5 upp till 1cm på vissa ställen från botten till toppen. Ska ringa till tjällden imorgon och fråga vad dom tror och hur petigt det är men tänkte fråga här först.

Så va tror ni? Hur noga är det att blocken är spikraka i lod och även hur extremt noga är det i längdled?

Mvh nojig poolbyggare  <help>

Poolgiganten

Utloggad APR

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Västerås
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 1
  • Pool till våren 2021!
    • Visa profil
SV: Sätta poolväggar tjällden pool
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2021, 19:58:53:53 »
För linermontaget tänker jag att det inte spelar någon roll. Den är ju ändå tillverkad i undermått och töjes vid montage. Däremot om du tänkt ha minimalt med överhäng på sargen kan de ju synas med 1cm skillnad. Hörnen behöver ju fortfarande stå lite noggrannare än så för att lång-/kortsida ska ”få plats”. Jag var lite frikostig med mellanrum mellan blocken vid montage för att parera att de inte stod helt raka och fick pressa ner det sista på långsidan genom att hoppa på det.

Nu kanske du redan fått upp resterande block men mitt tips är att proppa fast brädor (typ 22x70 panel el. likn) i botten efter noggrant utsatt poolmått. Börja sen med hörnen och få dem 100%. Låt skummet härda. Nu kan man spänna snöre i ovankant och ställa lång-/kortsidorna efter bräda i botten och snöre i ovankant. Har man en ojämn botten kan man tvinga fast ovansidan på blocken med bräda mellan skarvarna (ta då bort biten som utgör krönbalkens utrymme så behöver man inte en jättetving).

Utloggad Barbapappa

SV: Sätta poolväggar tjällden pool
« Svar #2 skrivet: april 05, 2021, 19:57:42:42 »
Wow va smarta lösningar! Har satt alla blocken nu efter att ha kontaktat tjällden. Sista blocket fick jag ta av 3cm på för att få in. Alla måtte blev kanon med Max 0,5-1cm diff. Ett hörn som jag slarvade med, shimsade och skumma sen gick jag därifrån, skummet tryckte ut det lite så det står lite snett.. känns som betong och armering kommer hålla upp allt ändå

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag