CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Renovering av äldre pool  (läst 7864 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Janne Franzen

Renovering av äldre pool
« skrivet: augusti 23, 2006, 00:12:34:34 »
Hej
Vi har blivit med pool i år i samband med husköp - en 4X8 m aluminiumpool som installerades 1973. En fantastisk sommar har det varit! Men, 30 år på nacken har denna pool och jag tycker att poolgolvets indelade fackverk buktar något här och där (nedåt - inte uppåt!!)- det är så att man undrar om det kanske är dags för "renovering" eller någon åtgärd av poolen inom snar framtid.

Är det någon på forumet som har erfarenhet av liknande renoveringar, så tänkte jag detta kunde vara ett tråd att fortsätta på och tacksam för tips och råd !

Jag funderar på att om poolgolvet "bågnar" neråt och så kanske man kan eventuellt renovera genom att sätta in en liner, eller renovera på annat sätt. Jag tror det är fler intresserade av andras erfarenheter och kunnande (på vår gata finns det 3 likadana aluminium-pooler som också är installerade runt 1973 och samtliga har ägare utan erfarenhet.)

MVH/Janne

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Renovering av äldre pool
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2006, 16:50:23:23 »

Hej ! Det finns ett företag som heter www.steelpool.se som bl.a gör stålrenoveringar av kakelbassänger, vet ej om dom skulle kunna   fixa ett alternativ för Er också. Själva går vi i pooltankar och kommer isåfall att välja deras poolpaket med totalentreprenad som heter Mälarbaden, dom har varit hos oss på hembesök (kostnadsfritt) körde från Eskilstuna till Skåne (vi bor ett par mil från Lund).

Skulle vara kul om du kunde lägga in en bild på din pool så man kan se hur den ser ut.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad jannefranzen

SV: Renovering av äldre pool
« Svar #2 skrivet: augusti 20, 2007, 13:11:04:04 »
Vi bor i Hofterup ett par mil från Lund också. Tack för tipset, men det passar visst inte riktigt stror jag.

Utloggad maga05

SV: Renovering av äldre pool
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2007, 21:27:01:01 »
Det finns en man i Sjöbo som gör sådana jobb med liner. Han är väldigt duktig vet jag. Sjöbo ligger ju nära och bra för dig om du bor i Lund

Utloggad jannefranzen

SV: Renovering av äldre pool
« Svar #4 skrivet: juli 03, 2010, 11:19:10:10 »
Tack för alla svar. Har inte varit på forumet på ett tag.

Sommaren 2008 blästrade jag de så kallade erroderade områdena i(hyrd utrustning och eget jobb) och slipade resten med sandpapper, expoximålade (rollade med lite förtunning i färgen för bästa finnish) och sedan lades sprutades två lager vit tvåkomponents isocyanat-färg på. Allt kostade ca 10 000 kr och allt var eget jobb. Tog 4 helger. Förra målningen höll 35 år. Jag hoppas denna håller minst 10 år. Nu efter 2 år ser det väldigt bra ut. Skulle det plötsligt bli sämre - så ska jag lägga liner.. men inte göra jobbet själv eller det kanske inte är så svårt?! // Janne

Utloggad meee69

SV: Renovering av äldre pool
« Svar #5 skrivet: juli 09, 2010, 08:55:17:17 »
Min fru har en blästrings firma ligger i Malmö om det är något du behöver ha blästrat!?
Annars kan jag rekomendera Jörgen och Linda på pool-liner Makarna som klädde min pool grymt bra

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag