CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montage av liner  (läst 3470 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad prazzel

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Asmundtorp
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Montage av liner
« skrivet: maj 23, 2009, 13:26:21:21 »
Hej alla poolare.Jag är en ny poolbyggare utanför Asmundtorp i skåne.
Min pool är en ny poolsort från Rubinpool i Hyllinge,den kallas dubbelåtta.Poolen är en åtta i plåt med måtten
5.40x5m.Skilnaden är att det är en dubbelbalk mitt på så att det inte blir en skarp kant på mittlen.
Att handla från Rubin pool tycker jag funkar bra med bra personal som svarar på alla frågor som kan komma upp.Problemet med min pool är att den är helt ny så dom har lite dålig erfarenhet av montaget,jag tror jag är den första som köpt den.
Nu till min fråga.När jag monterat linern så tycker jag att det är en himmla spänn i linern och att det inte när ända ut lill nederkant till plåten,lika att det är veck längs sidorna på väggarna som är omöjliga att justera bort.Hur töjbar är linern.Enligt rubinpool ska det ta upp till två veckor innan linerna "hängt till sig". någon med liknande erfarenhet?
<antman>

Poolgiganten

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Montage av liner
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2009, 15:15:54:54 »
Är det innan du fyllt på ngt vatten. för den töjer sig efter hand.
Man får fylla lite och göra justering, men inte för mkt för då rör du inte linern.
Finns nog en del om detta i olika trådar.
Lycka till Roland 8)
Ps. De flesta här förväntar sig bilder från byggnation också,
lite enklare att få råd då man kan se lite hur det ser ut.
Men som sagt bilder är alltid roligt.
Välkommen i Poolligan <sol> <sol>.Ds.
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad prazzel

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Asmundtorp
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Montage av liner
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2009, 22:46:33:33 »
hej igen.linern ser bra ut nu,jag har fyllt upp till underkant av lampan (ca 60cm).Den är dock sträckt som ett trummskinn på dom ställen där dem ej ligger mot plåten.Jag får hoppas det blir sol imorgon så linern mjuknar och sträcker sig ytterligare.Det var inte helt lätt att få linern och poolplåten rätt på denna modellen.Det är nog lättare med en rund pool.Jag har märkt att plåten rör sig efterhand som man fyller i vatten.det är lätt att den blir deformerad.Det har blivit en del tappade sugar idag.Önskade ibland att jag aldrig börjat bygga.Men men,hoppas det blir bra tillslut.
Nu börjar det dra i ögonen och armar och rygg värker så det blir snart sängen för mig.
god natt alla,nya tag i morgon. :-\

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag