Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?  (läst 1218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fläder

Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?
« skrivet: juni 23, 2020, 10:12:29:29 »
Någon med bra tips hur ni stöttar upp slangarna till värmepump?

Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2020, 12:43:16:16 »
Hej!
Första frågan är väl vad du har för förutsättningar där du har din pump. utan det är det svårt att svara på hur du ska klamra upp det bäst
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Fläder

SV: Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?
« Svar #2 skrivet: juni 25, 2020, 18:11:51:51 »
Både pool, poolvärmepump och filterpump står på ett förstärkt trädäck.

Här kommer lite bilder så att ni kan se hur det ser ut.
« Senast ändrad: juni 25, 2020, 18:16:44:44 av Fläder »

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2020, 11:27:11:11 »
Hej!
Jag må vara lite yrkesskadad så jag har ju kört med pendelkonsol och rundjärnsbygel på mina rör. ja ghar dock fäst in mitt i betongen.
Men principen är den samma. har du 50mm rör kan du med fördel använda klammer för 50mm avlopp.
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.20
Som det ser ut för dig är du i absolut behov att klamra upp för det så riktigt vanskligt ut när det hängde sådär tycker jag. dock inte van vid den typ av pool det kanske brukar se ut så.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad TommyC

SV: Vad använder ni för stöd till slangarna till pumpar?
« Svar #4 skrivet: juni 27, 2020, 12:29:38:38 »
Jag tycker också att det där ser riskabelt ut. Kanske kan du bygga ett stöd av tryckat trävirke som en stege med två "steg" som stödjer rören. Nackdelen med trä är att det rör sig men med så små dimensioner så kan det nog fungera.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan