VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: få marken i lod  (läst 2415 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonte 64

få marken i lod
« skrivet: juli 31, 2016, 20:51:12:12 »
Hej på er.
Är ute i sista minuten som vanligt. Poolen kommer på onsdag och makadam/singel är på plats. Nu ska stenmjölet ut. Toleransen enligt Niveco är 2 mm (8*4 pool). Hur får man till det. till min hjälp har jag ett laserpass (rundlaser). Två raka stålrör och en rätskiva som jag tror är raka. När ska jag padda stenmjölet före eller efter jag drar av stenmjölet. Eller fleragånger. Tacksam för HJÄLP.


Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: få marken i lod
« Svar #1 skrivet: augusti 01, 2016, 08:18:02:02 »
Beror ju på tjocklek man normalt sett får du padda i fler omgångar och den sista justeringen paddar du inte alls när det är några millimeter bara som du behöver justera.
Har du bra laser så lägg en tejpbit (målartejp) på en pinne och rita streck lika högt som lasern står och gå runt med pinnen, laserstrecket ska ju då ligga på tejpmarkeringen överallt.
Gå runt och, kontrollera, och dra ett streck i stenmjölet om det behöver fyllas upp lite och två om det är för högt. Dra sedan av med rätbräda från de höga punkterna mot de lägre och återupprepa proceduren, sen återupprepa, återupprepa och återupprepa...
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: få marken i lod
« Svar #2 skrivet: augusti 01, 2016, 08:52:46:46 »
Padda försiktigt första gången (inget vatten) så det går dra av om det blir knölar och gropar efter paddningen.
Om du vattnar och paddar blir det hårt som cement, går knappt få loss sedan om det behöver justeras.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: få marken i lod
« Svar #3 skrivet: augusti 01, 2016, 09:14:59:59 »
Padda stenmjölet max 2ggr om det är 5-10 tjockt, och vattna det ytterst lite, vattnar du ordentligt blir det cement och går inte och dra av som rickard skriver, dra sen av med rätskiva och rör och lägg bara igen rörbanorna med stenmjöl och putsa till dom med en fixkam typ, padda inte efter du dragit av, då blir det inte slätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan