VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: fästa/säkra vinterplåten bästa sätt (när man har stenkant på poolen)?  (läst 1982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mattias74

Har nyligen bytt poolkanten från trä till sten. Tidigare fäste jag vinterplåten i en träram som jag la och fäste på poolkanten. Träramen skruvade jag fast i poolkanten. Undrar om någon har bra förslag på hur jag nu bäst fäster och stormsäkrar vinterplåten när jag har stenkant på poolen.

God fortsättning

Mattias

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: fästa/säkra vinterplåten bästa sätt (när man har stenkant på poolen)?
« Svar #1 skrivet: december 25, 2014, 13:45:42:42 »
En möjlighet vore väl att lägga plankor ovanpå plåtarna och sedan dra fast dessa med ett par spännband, om du ordnar några lämpliga öglor e. liknande på vardera sidan.

Utloggad Ingvar

Rätt vanligt är att lägga betongplattor över plåtarna.
Jag brukar lägga på några i storleken 50x50cm med jämna mellanrum.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad nyburjare

har alltid haft sten, lägger en ram runt med trä, skruvar sen plåtarna i denna, inte en chans att detta rör sig sen plåtarna tillsammans med trä, väger 600 kg . och ingen vind kan få tag detta

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan