Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: In och utlopp  (läst 2872 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Petsmo

In och utlopp
« skrivet: juli 14, 2010, 21:17:31:31 »
  Hej. Ny här och ny poolägare. Har lite funderingar hur jag kopplar in vattnet till och från pumpen. Ska in sitta i underkant av polen och ut i överkant?  Eller in och ut i överkant? Antar att jag ska montera på kortsidorna för att få mest genomströmning genom poolen Jag har köpt en Azuro 3,2x7,3  D=1.2m. Killen som har fixat med instruktionerna för monteringen fick nog jobbet efter en misslyckad anställning på IKEA tror jag. Han har missat en och annan detalj i beskrivningen.
Hmmmmmmmmmm får bilen plats i poolen ?? Funderar på det ett tag till.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: In och utlopp
« Svar #1 skrivet: juli 18, 2010, 00:11:46:46 »
Hej ! Ut från poolen går oftast från skimmern, alltså det stora avloppet med en inmatningsklaff och en silkorg uppe vid ytan. In till poolen oftast via munstycken kanske 20 cm under ytan eller något sådant. Något avlopp nere vid botten brukar inte finnas annat än på riktigt djupa pooler. Ibland kan man ha ett sådant via en ventil och använda det när man t.ex. fyller pumpen för att komma igång, men då bör den ledningen ha en ventil så att man kan stänga den sedan när man fått igång systemet.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: In och utlopp
« Svar #2 skrivet: juli 18, 2010, 10:54:46:46 »
  Hej. Ny här och ny poolägare. Har lite funderingar hur jag kopplar in vattnet till och från pumpen. Ska in sitta i underkant av polen och ut i överkant?  Eller in och ut i överkant? Antar att jag ska montera på kortsidorna för att få mest genomströmning genom poolen Jag har köpt en Azuro 3,2x7,3  D=1.2m. Killen som har fixat med instruktionerna för monteringen fick nog jobbet efter en misslyckad anställning på IKEA tror jag. Han har missat en och annan detalj i beskrivningen.
Under "Artiklar och läsvärt" hittar du en hel del "nyttigt"
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2859.0
http://www.pahlen.se/poolguiden/installationsexempel/

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag