Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Wi-Fi styrning KMP pump  (läst 931 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad valneg

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Wi-Fi styrning KMP pump
« skrivet: juni 04, 2023, 09:30:05:05 »
Hej

Jag har en några år gammal KMP pump som jag har haft en Wi-Fi modul (den på bild) kopplat till. Nu har den modulen tyvärr lagt av och jag skulle vilja få tag på en ny.

Någon här som vet var man kan köpa en sån? Jag sökt runt och hittat några fabrikat som ser nästan likadana ut men som säljs till andra pumpmärken, kan de funka till flera märken tro?

Mvh Valle
« Senast ändrad: juni 04, 2023, 11:14:15:15 av valneg »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Wi-Fi styrning KMP pump
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2023, 15:50:43:43 »
Jag kan inget om den burken men det vanligaste felet i nästan all elektronik är olika typer av kontakfel. Kan vara i kabeldon, don-don, kabel-don (löd eller press), kontakts lödning mot kretskort, relä osv. Åldrande elektrolytkondensatorer tappar kapacitans över tid, gäller speciellt de varianter med lägst pris som ofta används i hemelektronik. Minskad kapacitans i filter till spänningsomvandlare kan få märkliga följdfel t ex för Wi-Fi som innehåller radiasädare och mottagare.

Kan du inte hitta och reparera felet så bör återförsäljaren kunna ordna med en ersättare.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag