CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sprucken liner -försäkring  (läst 762 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davidkulneff

Sprucken liner -försäkring
« skrivet: maj 23, 2023, 15:48:43:43 »
Efter 6 år sprack Linern när jag sopade alger med poolborsten. Ingen garanti på linern så istället anmälde jag skadan till försäkringsbolaget (LF).
Efter kontakt idag säger handläggare 1 att försäkringen gäller inte eftersom jag gjort något som man vanligtvis gör, och att inget oväntat och plötsligt hänt. Han berättar att om det sker en olycka, ex. Jag står på kanten och ramlar i och den går sönder, så gäller försäkringen. Jag blev vansinnighet anser att det är helt befängt och tramsigt att ens göra den skillnaden.
Ringde upp en stund senare när jag lugnat mig lite och fick prata med en annan handläggare. De gick med på att skicka ut en besiktningsman på skadorna och ska sen utgå från det. Någon som har erfarenhet av liknande ärende? Jag vet ju inte varför linern gick sönder när jag sopade, och skulle det ha varit grus eller något annat där när jag sopade så är det en olycka och då gäller försäkringen tydligen.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Sprucken liner -försäkring
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2023, 16:36:00:00 »
Det gäller att man uttrycker sig "rätt" dom går på sina paragrafer utan att tänka själv o där säger den att det skall vara en drullighet för att drulle försäkringen skall gälla .
I detta fall man kan anse att det inte berodde på dig själv o ditt misstag utan att linern var fel från fabrik , skillnaden är hårfin.

Du kan bara ändra det till att nu ser du !! att borsten du använde borde du inte använt för den hade en vass skada ! dvs ditt fel att du var oaktsam eller att nu ser jag ! jag hade monterat poolen på en vass sten så när jag utförde vanlig städning tryckte borsten mot stenen , dvs du var oaktsam när du monterade poolen där av skadan

Vet det låter idiotisk men man får svara dom med samma mynt o rida på paragraferna

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag