CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Timerinställningar Aquaforte Vario+/iSaver  (läst 502 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HenkeN

Timerinställningar Aquaforte Vario+/iSaver
« skrivet: maj 06, 2023, 17:14:29:29 »
Hej
Kopplade precis in min nya Aquaforte Vario+ (samma som iSaver) för att kunna styra varvtalet på pumpen och därmed av och påslag av värmarepumpen. Tanken är att när jag kör med lågt varvtal så blir flödet så lågt att värmaren stängs av, och när jag kör med högt varvtal så slås värmaren på.

Tanken var att köra med lågt varvtal under natten när det är kallt och högt varvtal på dagen när det är varmt. Dock verkar det inte gå att ställa in timerfunktionen på det sättet, eller är det jag som gör fel?
Jag ställer in timer 1 att vara på högt varv kl 07-19. Sen försöker jag ställa timer 2 på lågt varv mellan 19-07, men det går ju inte att ställin frånslag efter kl. 24.00. Då provade jag att köra timer 2 på lågt varv mellan 19-24 och timer 3 på lågt varv mellan 00-07 men det tar inte enheten.
Är det någon om lyckats ställa in timerfunktionen för ovanstående schema?
Tackar på förhand.



Poolgiganten

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Timerinställningar Aquaforte Vario+/iSaver
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2023, 08:21:08:08 »
Du tänker rätt med det blir fel. enheten är lite dum.
ställ det på
timer 1 00:00-07:00 lågt varvtal
timer 2 07:00-19:00 högt varvtal
timer 3 19:00-00:00 lågt varvtal

Då bör det funka.
på min var det problem att ställa klockan men det är en annan historia. hör av dig om det inte funkar
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag