CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rengöring av torrlagd liner  (läst 1252 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Chnorin

Rengöring av torrlagd liner
« skrivet: augusti 27, 2022, 15:27:53:53 »
Hej!

Jag beklagar om följande fråga redan finns, hittade ej vid sökning.

Vi har en Best Way ovanmarkpool. Det är andra året vi använder den. Är dessvärre helt okunnig vad gäller poolkemi. Första året klorerade vi enbart med långtidsklor vid utloppet. Teststickorna visade aldrig något avvikande, och vattnet var klart.

Detta år har det badats mycket mer och vattnet har blivit mycket grumligt, och väldigt halt golv/vägg pga alger. Jag har använt Algmedel och chockklorerat men inget händer. Inser även att vi behöver byta pump till sandfilter nästa år.

Vår säsong är över och kommer tömma poolen i dagarna. Vad rekommenderas för medel vid rengöring av linern när den är torr? Vill självklart inte bara torka och vika ihop med alger i väggarna.

Tack!

Christopher

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Rengöring av torrlagd liner
« Svar #1 skrivet: augusti 29, 2022, 10:11:59:59 »
Algerna går nog tvätta bort med vanligt vatten och en borste och spola ordentligt efteråt, men en svag klorinblandning kan ju vara bra för att ta död på det som eventuellt blir kvar.
Nu är jag inte kemist, men typ en tesked klorin till 10 liter vatten borde ge skaplig desinficering kan jag tycka, verifiera gärna med någon mer kunnig så du inte blandar för starkt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Chnorin

SV: Rengöring av torrlagd liner
« Svar #2 skrivet: augusti 30, 2022, 10:13:11:11 »
Tack för svar! :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag