VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 2887 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poolrobbot
« Svar #10 skrivet: augusti 06, 2021, 10:12:21:21 »
Jag har en sådan men liner i poolen. Kan inte tänka mig att den inte skulle kunna klättra på annat material, det går ju att ställa sugkraften på den annars.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Poolgiganten

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #11 skrivet: augusti 23, 2021, 20:58:24:24 »
Kan det bero av storlek på friktionen mellan larvfötter och vägg i kombination med sugkraften mot poolväggen  <dontkn>
Nyplastad topcoat är slät och hal. Gammal topcoat är matt och mindre hal.

Problemet för min oavsett borstar har testa standard borstarna, svarta borstar för hala pooler och även rullarna för kakelpooler. De fungerar första vändan men dagen efter åker den inte upp. Vatten värden är perfekta 29grader i poolen. Vet inte vad det är, känner jag på väggarna så är de inte hala..
« Senast ändrad: augusti 24, 2021, 08:14:42:42 av Rickard »

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot
« Svar #12 skrivet: augusti 24, 2021, 10:39:37:37 »
Problemet för min oavsett borstar har testa standard borstarna, svarta borstar för hala pooler och även rullarna för kakelpooler. De fungerar första vändan men dagen efter åker den inte upp. Vatten värden är perfekta 29grader i poolen. Vet inte vad det är, känner jag på väggarna så är de inte hala..
låter märkligt , vad menar  du med första vändan ? på säsongen ? varje vecka ?? sker något med den innan "första vändan " något måste ju förändras ? när filtret sätter igen minskar ju sug förmågan o därmed möjligheten till att klättra, kan det vara så att den funkar med rent filter men inte med smutsigt ?

Utloggad anderssonandersson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 1
  • Söker spabad under 40 000kr
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #13 skrivet: augusti 24, 2021, 18:51:30:30 »
låter märkligt , vad menar  du med första vändan ? på säsongen ? varje vecka ?? sker något med den innan "första vändan " något måste ju förändras ? när filtret sätter igen minskar ju sug förmågan o därmed möjligheten till att klättra, kan det vara så att den funkar med rent filter men inte med smutsigt ?

Alltså den fungerar efter bytet av borstar men andra dagen går det inte längre.
Inte mycket smuts i filtret...
Märkte att om jag gnuggar på borstarna så går den upp någon gång. Syns inga alger och inget halt på väggarna..
Kan det vara något vid produktionen som inte syns eller känns? Den är helt ny poolen.

Utloggad nyburjare

SV: Poolrobot
« Svar #14 skrivet: augusti 24, 2021, 19:07:51:51 »
Låter väldigt konstigt , men vad vet vi.. jo att den går med nya borstar men inte med borstar som används några timmar eller blivit våta, samt att det blir annorlunda om du gnider på borstarna, då vet vi att något händer på borsten .

Om du tvättar av borsten med diskmedel o testar igen , så allt smuts o fett är borta ? å andra sidan det kan man ju inte hålla på med  >:(

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan