Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool ras Storm  (läst 3944 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tiger72

Pool ras Storm
« skrivet: oktober 23, 2010, 08:12:30:30 »
Hej på er.

Nu har det oväntade hänt, vaknade i går morse 22/10 05.00 av dunder & brak. Vi håller på med bygget av vår pool-8. Allt har gått kanon med grävning/markarbete/drenering, mm. pool plåten runt var satt (4,20*6,50*1,5) rubinpool. Vi väntade på linerhjälp med tanke på att det är lite kyligare nu. Planerat till idag 23/10. Men vad händer.

Stormen som drog förbi i går har gjort att hela plåten har flätat sig och blivit totalt förstörd..Jag stod ute i hagelstorm, barnen stod i uterummet & grät och jag var helt knäckt..Vad fan ska man göra..

Ringde försäkringsbolaget med det var helt meningslöst..  (Länsförsäkringar) Trodde att man kunde få någon hjälp därifrån?

Finns det någon som vet hur det fungerar med ett sådant försäkringsfall?
Lika så ny plåt? Vad kan det kosta?

Fan vilken dag..

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool ras Storm
« Svar #1 skrivet: oktober 23, 2010, 09:35:18:18 »
Lider med dig, vilket elände.

Ingen rak koppling men taktpappen på vårt sommarställe blåste bort i Gudrun eller hennes manlige kusin året efter. Då tog försäkringsbolaget det hela med fattning, pappen var gammal mm så det blev lite förhandling om beloppets storlek. Men det blev ny papp plus att alla följder inomhus fixades, det regnade in ganska mycket så det var blöta gipsväggar, förstörda golv mm. Ganska eländigt ett tag men till slut är huset i hygglig form igen.

Tror t.o.m. att det var Länsförsäkringar.

En markpool räknas som en del av fastigheten och skall därmed enligt mig ingå i vad föräkringen täcker. När jag talade med vårt försäkringsbolag (Safe tror jag det heter) om poolen var jag mest nyfiken på skadegörelse (bor mitt i stan) vilken skulle täckas av försäkringen, däremot inte t.ex ett pumphaveri. Stormskador diskuterades inte...

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad bengtner

SV: Pool ras Storm
« Svar #2 skrivet: oktober 23, 2010, 16:15:54:54 »
Märkligt om försäkringsbolaget är helt kallsinniga till en händelse som denna. Man kan ju fråga sig vad man har försäkringar till. Väldigt trist, men jag tycker du ska ta en ny diskussion med försäkringsbolaget. Är verkligen dörren helt stängd där?
8x4m Thermopool från Nettopool. Värmer med 13kW G&J, Brilix Jetswim, Pahléns Minimaster Autodos

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Pool ras Storm
« Svar #3 skrivet: oktober 24, 2010, 10:35:29:29 »
Jag pratade med försäkringsbolaget (TryggHansa) om pool innan vi byggde och de bekräftade att poolen ingår i Villaförsäkringen och även täcktes av "drulle" skyddet. Dock täcks inte "kringutrustning" där det var lite av en tolkningsfråga vad jag förstod... Jag frågade om en älg som springer över vårt Zabra pooltak och det skulle försäkringen täcka, även om jag tappar något på pooltaket så det går sönder eller skadar poolen i sig... En dränkt poolpump i poolrummet hamnar dock på "kringutrustning" vad jag förstod...

En plåt som förstörs av storm måste definitivt klassas som försäkringsskada!
Byt bolag är mitt tips!

Ring och kolla med Rubinpool om de råkar ha en plåt, du måste ju ändå ha en ny så köp och om försäkringsbolaget gör vad de ska så kan du skicka kvitto då. Kom ihåg att ta bilder på skadorna först!

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Golgata

SV: Pool ras Storm
« Svar #4 skrivet: oktober 24, 2010, 11:13:59:59 »
Hej på er.

.....pool plåten runt var satt...........

Stormen som drog förbi i går har gjort att hela plåten....... blivit totalt förstörd.
Ringde försäkringsbolaget med det var helt meningslöst........  (Länsförsäkringar)



Spontant tycker jag att du absolut skall kontakta LF igen.

Mvh,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag