VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kostnad för underhållning av pool, kemikalier osv  (läst 4903 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolmuppen

Kostnad för underhållning av pool, kemikalier osv
« skrivet: mars 05, 2007, 13:22:42:42 »
Vart på Hem & villamässan i helgen och fick pratat med en poolsäljare där, som iofs gav mig ett väldigt gott intryck men nu så här när man sitter och funderar i hemmets lugna vrå så kommer frågorna.
Det pratas mycket om diverse färdiga paket, jag gissar att detta bara är själva utrustningen och att jobbet sedan tillkommer. Hur mycket kan man räkna med att jobbet kostar? Låt säga att pool + utrustning går på 69000 kr, vad slutar det på?
Han påstod att man kunde spara hälften av arbetskostnaderna om man lät bygga pool samtidigt som huset - kan detta stämma?
Han påstod också att vattnet nästan i stort sett "byts ut" under en sommar i poolen med avdunstning osv. Det blir ju en hel del liter vatten, och det är ju en kostnad att ta me di beräkningen.

Och vad som är ännu viktigare, vad kostar det att ha pool/år? För som jag förstått så kräver den ju både tillsyn, omvårdnad & pyssel samt en hel del kemikalier...Någon här som räknat på vad den kostar er/månad ungefär sådär. (Vi är själva intresserade av en pool på 4x8 eller 3x6)
Det är ju lätt att man skenar iväg och tänker vi ska ha stor pool NU men förutom själva kostnaden för paketet, hur mycket skiljer det åt i pris för vatten, kemikalier under ett år? Dvs hur mycket billigare gör storleken dvs?

Jag är inte intresserad av sk glädjekalkyler där allt verkar så himla billigt och bra och sén får man en chockräkning vareviga månad i vattenkostnader, el osv

 

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Kostnad för underhållning av pool, kemikalier osv
« Svar #1 skrivet: mars 05, 2007, 15:55:00:00 »
Här kommer en tråd  som handlar om kostnader. Kostnaderna kommer ju lite då och då, så det märks inte så mycket, men det är värt vart enda öre!!!!! <antman>  <sol> <sol>
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=30.msg7340#msg7340
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Poolmuppen

SV: Kostnad för underhållning av pool, kemikalier osv
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2007, 15:11:06:06 »
Tack för svaret, där fanns mina frågor besvarade. Trodde faktiskt att det skulle vara dyrare att ha pool, men det kanske är en gängse missuppfattning?

tack, tack

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag