Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Allmänt om poolbygge  (läst 3328 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vickeva

Allmänt om poolbygge
« skrivet: juni 26, 2007, 11:13:06:06 »
Hej på er
Nu har jag bläddrat och bläddrat mellan en massa inlägg utan att egentligen hitta det jag söker. Jag skulle vilja ha en bred information om vilka olika typer av poolar det finns. Vi ska bygga utomhuspool ca 4x8 meter. Vad ska man tänka på när man väljer pooltyp? Vilka olika material finns det att välja på, och hur vet man vilket som passar en själv??

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Allmänt om poolbygge
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2007, 11:53:37:37 »
Sök mer info på nätet. Du kan alltid börja med att klicka på poolföretagens länkar på denna sidan. Det finns oändligt med information.

Det enda jag kan tillägga är att om du bara vill doppa dig så kan du välja vilken storlek som helst men vill du kunna simma så tycker jag att poolen bör vara minst 8 meter lång.
« Senast ändrad: juni 26, 2007, 21:39:44:44 av aromata »

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Allmänt om poolbygge
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2007, 20:58:39:39 »
Sök mer info på nätet. Du kan alltid börja med att klicka på pollföretagens länkar på denna sidan. Det finns oändligt med information.

Det enda jag kan tillägga är att om du bara vill doppa dig så kan du välja vilken storlek som helst men vill du kunna simma så tycker jag att poolen bör vara minst 8 meter lång.

Om du vill ha mindre pool men ändå kunna simma så kan du motera in en simtränare (jetswim).

Olika sorter kan vara:
glasfiber
plywood + liner
betong + liner
lekablock + liner
stål + liner
armerad plast
m.fl.

Fundera ut ert behov och hur mycket jobb som ni vill lägga själv på byggandet. Själv vill jag få poolen utan att behöva bygga så vi valde glasfiber.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Fia

SV: Allmänt om poolbygge
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2007, 22:50:55:55 »
Här är en länk till en bra sida med många poolförsäljare. Den finns under "Topp länkar" i menyraden.
http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?aid=170
Vilken pool man vill ha styrs ju även av hur mycket man anser att det får kosta. Vilken som passar en själv är ju en smak o kostnadsfråga o som jjboy sa, hur mycket vill/kan ni göra själva.
Hoppas ni hittar en som motsvarar era önskemål! :)
Fråga gärna på.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Johan från Linköping

SV: Allmänt om poolbygge
« Svar #4 skrivet: juni 29, 2007, 13:10:43:43 »
Hej,

Poolstore har bra info om 5st vanliga typer av pool..

plåt
leca/mursten
trä
timmer
dorotherm (isolerblock)

//Johan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag