VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Enklaste och billigaste sättet att vattentäta pool-liknande trälåda?  (läst 1441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KanelGBG

Hej! Först, tack för ett fantastiskt forum! Jag är ny som medlem och har en udda undring som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag är ute efter att bygga en djup ”pool” som framförallt är fuktionell. Utseende och livslängd är mindre viktigt. Jag tänker bygga nånslags trälåda, 2 x 1,7 x 4 meter. Relativt djup alltså - 170 cm. Trälådan fixar jag att bygga så den blir formstabil. Men hur får jag lådan vattentät på enklaste & billigaste sätt? Beställa liner är enklast? Gärna av lägre kvalitet, om det finns? Vad tror ni annars om att svetsa våtrumsmatta? Plasta själv? (verkar grisigt) Helst skulle jag bara rolla på nån färg som håller tätt - finns det sån? Kanske plåtlägga & måla? (dyrt, va?) Lantbruksplywood som fogas med silikon? Jag är öppen för alla tips, idéer & förslag! Men estetiskt gärna snäppet över att bara trycka ned en presenning i trä-ramen.  >rulla< Tack på förhand, ser fram emot svar! // dB

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Det går att göra med bara trä. Det är som att bygga en träbåt fast tvärt om. Kräver en del hantverk dock.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad KanelGBG

Intressant! Ja, det borde ju faktiskt gå. Men nån slags lack/bottenfärg krävs väl ändå? Om man inte kör lådan likt en badtunna som sväller ihop - det går kanske också?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag