CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Återanvända gamal liner  (läst 2242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FlyHigh

Återanvända gamal liner
« skrivet: mars 18, 2014, 12:49:14:14 »
Hej

Vad tror ni om möjligheterna att montera en tidigare använd ovanmarkpool med den gamla linern? När man bygger poolen så skall man ju först fylla upp vatten och sedan skära ut hålen i linern efter hand så allt sträcks osv på rätt sätt.

Använder man en gamal linern så måste ju denna passas in så hål osv hamnar på rätt plats.
Poolen är ganske liten (linern inte så svårarbetad) men det har haft två skimmers så det är totalt 3 hål i linern.

Eller går det att lappa på något snyggt sätt?

Eller är enda alternativet att skaffa en ny liner?

Jag skall själv inte bygga ihop poolen utan skall sälja men vill inte "lura" köparen.

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Poolgiganten

Utloggad FlyHigh

SV: Återanvända gamal liner
« Svar #1 skrivet: mars 24, 2014, 12:44:17:17 »
Vad tror ni kan hända om man monterar skimmer och inlopp innan man fyller vatten?

Linern har ju blivit utsträckt en gång så hålen borde ju vara på rätt plats.
Är man bara noga att hänga linern rakt så tror jag det funkar men jag vill inte lova ev köpare något utan att få medhåll från er  ;)

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5546
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Återanvända gamal liner
« Svar #2 skrivet: mars 24, 2014, 14:08:54:54 »
Jag vet inte, men nog borde det väl kunna gå om an är riktigt noga när man monterar.
Svårt att lova något dock, tror det beror mer på den som installerar än på om det är möjligt eller ej.

Nåt jag noterade när vi ahde loss vår liner för att reparera lamphållaren var att linern blivit väldigt styv jämfört med när den var ny, vi hade några veck på poolväggen bredvid lamphuset som vi tänkte "dra till" när vi ändå tömt poolen på det mesta av vattnet, men där fick jag tji, det var ingen chans att vi kunde sträcka ut de veck som bildats.

Skriver detta bara för att förklara att jag tror det är väldigt svårt att få till om linern inte hamnar precis rätt innan man börjar fylla på vatten.

Ta betalt för linern bara om det visar sig gå bra att installera den igen?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad FlyHigh

SV: Återanvända gamal liner
« Svar #3 skrivet: mars 26, 2014, 19:39:41:41 »
Tack för inputen. Förslaget med att bara ta betalt om det funkar låter tryggt för mig som säljare. Fast jag kan nog tom tänka mig att sälja stommen och skicka med linern "gratis" om jag hittar något ställe som jag kan hänvisa till som säljer rätt linser.

/Erik S
Byter ut rund 3m ovanmarkspool mot nedgrävd 6*3 plåtpool med romansk trappa våren/sommaren 2013. Länk till vår byggblog finns i min profil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag